Тънко нарязана шунка с аромат на прясно месо, добре подредени овални резени плътна и пикантна луканка, суджук с домашен вкус, наследил рецептите на старите майстори, апетитни английски наденички за скара, кюфтенца, които конкурират мамината ненадмината рецепта, шишчета от свински гърди, дето само чакат да зацвърчат върху огъня, диетично пуешко филе…
Първенецът по любим вкус
Вкусът на всички тези деликатеси е част от съвременната българска хранителна култура, която уважава и интерпретира традиционния български вкус, но и която познава и ползва световната месна кулинария и държи на високото качество и здравословния хранителен баланс.
Звучи красиво и обещаващо, но истината е, че е трудно да избереш най-доброто, когато се изправиш пред щанда с всякакви марки месни продукти в магазина.
Знам го от личен опит – отказвам се от четене на етикети още в първите две минути. Ще си призная обаче кое в крайна сметка ме води в избора – доброто и доказало се име на производителя.
Ориентир за това често ми е вече традиционната класация „Любимите марки“, в която номинациите са свободни, основани са само на потребителски предпочитания и не включват никакви пазарни критерии. Казано накратко, в тази класация победителят се избира от клиентите, а не от експерти.
И на практика това означава, че дали един продукт си заслужава, казваме ние, които го консумираме.
Точно заради това нямам съмнения какво да избера пред щанда за колбаси – която и да е от сериите на „Тандем“ – бранд със забележителна история като победител в предпочитанията на потребителите, изразени чрез класацията „Любимите марки“.
Изреждам просто в името на фактите: Марката „Тандем“ е спечелила през годините рекордните пет първи места в различни категории на конкурса – номер едно е в категория „Хранителни продукти“ през 2013 и неизменно първенец сред месните продукти съответно през 2014, 2016, 2017 и 2018-а година. Марката е и двукратен носител на наградата Superbrands, което само по себе си е още едно признание за високо качество.
Опорните точки на един месоядец
Да бъдеш първи в класация е признание, зад което стоят конкретни факти. В името на заслужената награда, както и заради истинския вкус, който един почитател на месото търси, ги прилагам като доказателство:
– Първо, „Тандем“ успешно съществува на пазара вече двадесет и пет години. Историята на бранда започва с едно обмислено, но и рисковано за времето си решение на двама братя да направят цех за производство на месни продукти. В началото нямат кой знае какви бизнес идеи за бъдещето, но са напълно наясно, че искат да произвеждат храна, с която всеки би хранил децата си. Така всичко започва с едно помещение под наем, кредит и два трабанта…
– Само няколко години след началото в производствения процес е инвестирано наново, този път в модерна сграда, построена по всички световни стандарти за производство на месни деликатеси.
– Във всяка опаковка с марката „Тандем“ са заключени всички принципи на производство – строг контрол на качеството на суровото месо, специално съхранение, безкомпромисно спазване на хигиенни и рецептурни изисквания, модерна и сигурна опаковка, последващ контрол на вкуса и хранителните качества на готовата продукция.
– В производствената сграда на „Тандем“ има модерно оборудвана лаборатория, където се изследва всяка партида. Хранителната стойност на суровините и на готовите продукти се контролира чрез физикохимичен анализ Food Scan Lab на Foss. Така всичко, написано на етикетите на техните продукти в магазина, е точна информация за съдържанието на белтъчини, мазнини, колаген, сол и вода в тях.
– Готовият продукт се подлага на експресна проверка за патогенни микроорганизми чрез микробиологичен анализ на BioMerieux – MiniVidas.
– Под постоянен контрол са и работните повърхности в производствените помещения. Там работи апарат, който ежедневно отчита хигиенния им статус.
– „Тандем“ следи всеки етап от реализирането на продукцията си в търговската мрежа, дори и начина, по който се транспортират продуктите.
– В компанията непрекъснато се инвестира в нови технологии и ноу хау.
– Портфолиото на „Тандем“ е разработено почти като моден бранд – в него има цели осем „колекции“ за всеки вкус и всеки повод.
Лично съм почитател на серията „Майстор в занаята“, където продуктите са досущ като тези от селските домашни производители. Неизменно в хладилника ни има и почти всичко от серията „Финес и настроение“, заради ниското съдържание на мазнини и изключително чистия и богат на белтъчини хранителен състав.