Милена Филипова и Биляна Цанева: У нас не се говори достатъчно за осъзнато родителство, опитваме да променим това

| от Лора Младенова |


Организирането на събития винаги ме е плашело с целия си комуникационен хаос, медиацията между интересите на различни страни и хилядите малки скрити възможности всичко да се обърка най-неочаквано и безвъзвратно. Не е моето занимание. А хората, които го умеят, че и обичат, ми се струват истински супер герои. Затова за мен беше вдъхновяващо преживяване да се срещна с две обаятелни повелителки на хаоса – Милена Филипова и Биляна Цанева, които ме развълнуваха с новината за едно изключително мащабно предстоящо събитие за цялото семейство. Голямото изложение за малки мечтатели, което ще отвори врати на 08 април за всички родители и деца, които искат да научат повече по теми като детското развитие, семейното щастие, хармоничното хранене, сигурността на детето в онлайн среда, и много други. При това, докато се забавляват. При това, напълно безплатно.

Биляна и Милена определят формата като „събитие за цялото семейство“ и вярват, че именно това го отличава от всичко, което се е случвало до момента у нас в областта на родителството.

„Самите ние сме родители, които винаги търсят полезни преживявания за децата си и невинаги успяваме в това свое начинание“, разказват ми те на по виртуално кафе. „За един работещ и зает родител е предизвикателство да отдели време в проучване и търсене на препоръки за дадена услуга. Запитахме се и си казахме, че е време да направим събитие, по време на което и родители и деца ще могат да се забавляват, да научат нови неща и да се вдъхновят.“

С Голямото изложение за малки мечтатели двете майки и професионалистки решават да се захванат с амбициозната задача да адресират някои от неудобните и недотам конвенционални теми, свързани с родителството. „У нас не се говори достатъчно за осъзнато родителство, за интернет сигурността на децата, за проблемното хранене или за нуждата от психолог“, вярват те. „Това са някак чувствителни теми, които българският родител често отминава небрежно и не признава нуждата от съдействие, докато проблемът не се задълбочи. На събитието ще обърнем внимание точно на тези теми и ще покажем на родителите, че можеш да потърсиш помощ и преди да се създаде проблем и в това няма нищо лошо, дори напротив.“

Милена и Биляна решават първия проект на съвместния им бранд BeMore by Alegria да ги потопи директно в най-дълбоките води на евент мениджмънта откъм мащаб и съдържание.

Те се целят към взискателна аудитория с високи критерии към предложеното съдържание. „Аудитория, която търси добавена стойност и качество“, споделя Милена.

„И двете сме осъзнати родители, които непрекъснато търсят нещо ново, и осъзнаваме колко е трудно за един зает родител да отсява правилната информация“, добавя тя. Една от целите им е да спестят време на родителите, като сами им предложат подбрано и рафинирано съдържание. Биляна допълва, че с формата на Голямото изложение за малки мечтатели те не търсят класическия стандартен търговски тип събитие с щандове и рекламни корнери, а залагат на информативността и интеракцията, както и на заниманията и предложенията, насочени към децата. Паралелно с разнообразната програма от лектори, с която можете да се запознаете тук, ще се случват и откритата изложителска част.

Посетителите ще могат да се запознаят с предлаганите услуги на живо и да зададат своите въпроси, да присъстват на майсторски класове и да зарадват със специално предвидени забавления децата си. „Стремим се към привлекателно пространство, изградено от малки магични кътчета, вместо стандартните маси с банер. Целта ни както с тези кътове, така и с лекционните панели, е образователна, отваряне на диалог, създаване на дискусия, обсъждане на казуси… не просто пасивно позициониране на брандове“, единодушни са и двете.

„Всеки един от лекторите ще говори по важна, интересна, наболяла тема, която касае всеки родител“, категорична е Биляна.

Децата пък ще могат да се докоснат до всичко случващо се, да го преживеят от първо лице.

„Ще дам няколко много кратки примера: Един от изложителите ни ще се облече като Чарли от Шоколадовата фабрика, за да покаже на децата и на родителите им, че и деца с лактозна нетолерантност например също могат да се порадват на здравословни шоколадови предложения. Други пък ще бъдат анимационни герои, трети ще им демонстрират планинска екипировка…“, вълнува се Милена. Именно това прави събитието подходящо за цялото семейство и залага на изграждането на интерес у децата и доверие у родителите.

По думите на Биляна, целта на Изложението никога не е била да се преповтарят вече свръх популярните на базара брандове, а напротив – да се срещнат посетителите с нещо ново и непознато и едновременно с това да се даде възможност за дългосрочни нови контакти.

„Да се наложи една българска марка на пазара не е толкова лесно, а си струва. Затова и искахме да избягаме от конвенционалното.“

„Българският малък и среден бизнес прозвежда много качествени продукти, но те някак остават на заден план, защото не могат да бъдат намерени на щанда на всеки голям хипер маркет. Искаме да подпомогнем този бизнес и да покажем, че българските услуги не трябва да бъдат подценявани.“

Милена допълва, че целият дизайн, цялата архитектура на концептуалното събитие са ориентирани около това. „Декорът е само инструментът, с който го случваме. А имахме и още една цел – да можем да подберем брандове, които можем да срещнем с идеята да колаборират помежду си, за да могат да създават заедно невероятни съвместни проекти за децата.“

Програмата с лектори е разделена смислово.

„След като оформихме основната идея на събитието, се запитахме как да му вдъхнем живот и добавена стойност. Искахме да засегнем злободневни теми, които по една или друга причина често се пренебрегват. Целта ни беше да създадем полезно съдържание за родители и деца, които търсят различното, полезното, вдъхновяващото. И за наша радост успяхме да го постигнем. Лекторите, които ще бъдат част от нашето изложение са изявени експерти в своята област, които имат какво да споделят с широката аудотория.“

Сред тях са специалистът по ранно детско развитие Мая Василева, създателят на Детски Научен Клас Явор Денчев, създателката на платформата за семейно щастие „Приказно училище“ Надежда Тодорова, психологът Неви Боджукова, арома консултантът Евелина Мицева, хранителният терапевт Валерия Рачева, експертът по дигитално право Гинка Христова, образователният директор на SoftUni Kids Вяра Богатева, и главният шоколатиер на Био Бенямин Красимир Бенямин.

„Ще поговорим и по някои теми, които са трудни за признаване и често се замитат под килима – като това как отношенията между родителите влияят върху децата и представата им за любов, независимо дали тези родители са заедно или са разделени. Ще обърнем сериозно внимание и на киберсигурността – нужно е, предвид, че живеем в епоха, в която децата на по 8-9 години вече имат TikTok канали“, акцентира Милена.

Биляна допълва: „Темите, които сме подбрали, са едновременно злободневни, в смисъл на това, че касаят всяко семейство, всеки родител, но и са от такова естество, че е по-трудно да се говори за тях. Ледът в тези теми е много тънък – и при спорта, и при детското развитие, и при храненето.“ Понякога родителите не знаят кога има нужда да се обърнат към някого за помощ, нито към кого могат да се обърнат. Именно този шаблон се стреми да счупи Голямото изложение за малки мечтатели – предстои гостите да разберат за разликата между различните психолози и техните специализации.

„Като организатор искаме да зададем стандарт дори и в това да задаваме неудобните въпроси. Искаме да бъдем различни, защото намираме смисъл в това“, убедена е Милена. За Биляна пък осъзнатостта и информираността на родителя стоят в основата на възможността на този родител да подбере най-работещия за него модел. „Това е и нашето послание със събитието“, заключва тя.

Голямото изложение за малки мечтатели ще събере на едно място специалисти от 5 сектора в детския бранш, като по този начин позволява на децата да изследват интересите, възможностите и таланта си и в същото време да се забавляват и играят. Да открият нови и непознати светове, да подобрят сегашните си умения. На родителите събитието позволява да се докоснат до множество познати и непознати услуги, да направят информиран избор в извънкласните занимания на техните деца, да получат ценна информация от доказани специалисти. Накрая цялото семейство получава един полезен, интересен и забавен семеен ден, от който всеки си е взел по нещо и си тръгва удовлетворен и зареден с позитивни емоции. Такава е представата на Милена и Биляна за едно истински различно и стойностно събитие. Това е и причината да предпочетат събитието да се случва на живо и да се осигури персонален контакт, държейки да запазят лице в лице елемента, макар и да планират да осигурят стрийминг за част от лекциите. И въпреки че ми е много приятно да се срещна с тях онлайн, напълно разбирам защо живият човешки контакт е незаменим за семейния формат. Затова и планирам да посетя Голямото изложение за малки мечтатели. На 08 април.

Вижте още: 

Изберете най-подходящата възраст за детски профил в социалните медии


Повече информация Виж всички