6 начина да заобичаме тялото си по време на бременността

| от MamaMia |

По време на бременност тялото се променя толкова бързо, че бъдещите майки често остават със смесени чувства относно формите си, което от своя страна влияе върху самочувствието. Ако харесвате бременното си коремче – чудесно, но ако то ви притеснява, кара ви да се чувствате „като лелка“, или не можете да го възприемете – тогава не сте сама.

Повечето жени нямат достатъчно време или сили да приемат промените в телата си, увеличаването на размера на гърдите, ханша, талията и корема или цялостното напълняване. Мисълта, че тези промени са само временни, не действа успокоително – известно е, че около 20% от жените изпитват затруднения да се върнат на първоначалните си килограми дори години след раждането.

Затова, за да сме самоуверени през този сравнително дълъг период от време на забременяване и раждане, е добре да си помогнем и да започнем да се приемаме така, както изглеждаме. Разбира се, битката за самочувствие, когато става дума за собственото тяло, може да бъде трудна. Понякога се нуждаем от подкрепа, добри думи или просто… нови дрехи.

Ето 6 начина да сме по-самоуверени, когато става дума за собственото ни тяло по време на бремнността:

Бъдете мили със себе си – всеки ден и постоянно

Започнете деня с думи на разбиране и любов към самите себе си. Думите съдържат огромна сила, особено онези, които казваме сами на себе си, а позитивните послания са с още по-силен заряд. Кажете си, ако трябва и гласно, нещо мило веднага след като се събудите. Направете си личен комплимент, докато се гледате в огледалото. Опитайте са да се одобрявате, дори и вътрешно да не сте доволни от това, което виждате. Милите думи, нежността, вниманието и любовта към собственото ви тяло ще ви повдигнат настроението през целия ден.

Не е нужно още със събуждането да започвате да изброявате всичко, което обичате в тялото си, но насочването на мисълта към онези части от себе си, с които се гордеете и които харесвате, ще ви помогнат да си създадете навик да мислите за собственото си тяло в позитивна светлина.

Наслаждавайте се на секса

Често бременните или наскоро родилите жени нямат никакво настроение за интимни ласки и част от проблема е негативното отношение, което чувстват към телата си, когато се погледнат в огледалото. Но настроението си ви е все още тук, вярвайте в това! И всичко, от което се нуждаете, е една искра!

Огромна част от самочувствието по време на бременността и след раждането е свързано с отношението на партньора към нашето тяло. Но пък и когато не се чувстваш 100% сигурна относно привлекателния си външен вид, е много лесно да повярваш, че половинката също не те намира за привлекателна. Това със сигурност не е така, иначе той нямаше да е с теб. А най-доброто място за потвърждаване на привличането е спалнята.

Не се поддавайте на умората и леността

Умората е един от основните симптоми на бременността. Когато се чувстваме твърде скапани, е лесно да се отдадем на леност и по инерция да не се опитваме да увеличаваме енергийните си нива. Но умората е тясно свързана и с повишените нива на тъга и депресия, което се отразява на самоувереността по отношение на тялото и изобщо на цялостното самочувствие.

Опитайте се да не се отдавате на умората и да поддържате енергията си на високо ниво чрез разнообразно и здравословно хранене, зареждащи разходки, упражнения и позитивни мисли.

Още:

Бременност и умора – най-често срещаната комбинация

Отървете се от социалните медии

Няма никаква полза от това постоянно да се преглежда Instagram или да се четат Facebook коментари на бременни или бъдещи майки. Що се отнася до перфектните майки-инфлуенсърки –  и сами знаете, че те обикновено действат потискащо. Ако се оглеждате за ролеви модел, който да ви насочва в бременността и майчинството, вероятно имате проблеми с личното самочувствие. Спрете да следвате жени, които ви потискат. Престанете да гледате и да се интересувате от техния уж интимен, а така жестоко изложен на показ (и създаден за да завиждате) живот. Истината е, че никой не се справя добре с живота си, но някои хора се опитват да го приемат, а други – да го замаскират.

Още:

Перфектната Instagram майка е вредител: как да я познаем

Правете упражнения за забавление, а не защото трябва

Редовните упражнения са един най-добрите начини да увеличите значително самочувствието си. Физическата активност създава усещане за самодостатъчност и ни помага да върнем позитивното отношение към собственото тяло. Разбира се, при бременност не е лесно да спазвате обичайната си схема на движение. Плюсът е, че сега ви е позволено да не се потите, когато не искате, и да правите само онези упражнения, които ви карат да се чувствате добре. Плуване, пилатес и йога за бременни, че дори и тичане – всичко е позволено, стига вашият наблюдаващ лекар да прецени, че е безопасно.

Отдайте се на шопинг…

или най-малкото си купете дрехи, подходящи за нарастващия ви корем. Вероятно вече усещате, че поли, рокли, панталони и блузи са ви умалели. Липсата на дрехи е сред сериозните причини бременните да се депресират и дори да намразят собственото си тяло. Ако и вие в магазина с изненада установявате, че са ви необходими два-три размера по-големи дрехи – не се отчайвайте. Купете онова, което ще ви накара да се чувствате секси, привлекателни и ще увеличи самочувствието ви. Разбира се, не е нужно да подменяте целия си гардероб, но неизбежно се налага да се снабдите поне с няколко артикула, които да са вашият нов размер и с които да се чувствате добре.