В 3 минути: величието и нещастието да бъдеш жена

| от MamaMia |

„Червените гости“, „гостите от Червен бряг“, „цикълът“ или просто „дойде ми“.

Жените имаме десетки начини да комуникираме своята менструация и всичките емоции, които нейното ежемесечно посещение предизвикват. И въпреки всичките начини, по които говорим за нея помежду си, темата си остава донякъде табу за обществото.

Понякога й се радваме, друг път сме разочаровани, че е дошла „точно сега“. Всеки път уж сме подготвени за нея чрез ужасни болки и дори грипоподобни симптоми и всеки път тя някак успява да ни изненада, изпращайки успокоителни сигнали в мозъка ни, точно преди да оцвети бельото.

Затова и задължително се появява, точно когато сме на море и излизаме от водата, точно когато сме се облекли елегантно или сме сред хора, точно когато сме сложили чисто нови бикини, точно когато правим най-страстния секс.

body

Снимка:YouTube/Bodyform UK

След години най-после свикваме с „гостенката“, с прескачанията й, с отсъствията или натрапчивото й присъствие, с нейните настроения, предпочитания и всичките знаци, които обозначават, че каквото и да правим, в крайна сметкасме жени. И след още не чак толкова много години, в един момент тя вече престава „да идва“ – отново за ужас или за радост.

Властта, която менструацията има над живота на нашия пол, е изключителна по своята сила. В същото време за нея практически не се говори. Киното я прескача като тема, литературата не се занимава с нея, дори във вицовете тя се появява рядко. Табуто над менструацията се изразява понякога под формата на срам, когато си купуваме превръзки в аптеката, или под формата на извинение за „неразположението“, присъщо на нашия „слаб пол“, на който „не може да се разчита“…

В същото време 90% от жените някога са изпитвали или редовно изпитват сериозни ПМС-симптоми, а 80% – спазми и болки и то до степен да вземат обезболяващи. И цели 90% от тийнейджърките се притесняват да ходят на училище, когато са в цикъл и много от тях просто го пропускат.

На фона на културното табу над менструацията, британската компания Bodyform, специализирана в производството на дамски превръзки и други санитарни продукти, създаде реклама, която е истинско произведение на изкуството. Рекламата беше пусната преди месец и в нея участват актьори, има анимация, стоп-моушън и страхотна музика.

И най-важното: всяка жена може да се разпознае в някоя от сцените:

Тазгодишната кампания Bodyform е под хаштаг #wombstories (истории за утробата). През 2017 година кампанията наBodyform беше под логото“Blood Normal” с посланието: „Да имаш цикъл е нормално. Показването му също трябва да е нормално.“

В една от рекламите разпитваха ученици за тяхното отношение към менструацията. Отношението на децата показва колко важно е да има сексуално образование в училищата и часове, в които да се говори включително по такива теми:

 
 


Повече информация Виж всички