Българско име е последният писък на модата за бебета в САЩ заради приложение за запознанства

| от MamaMia |


Родителите, особено тези, които се имат за модерни, черпят вдъхновение за името на бебето си от всякакви източници – музика, география, хранителни продукти, луксозни марки и, очевидно, дори приложения за запознанства.

По последни данни на Администрацията за социално осигуряване в САЩ, най-бързо набиращото популярност към момента име за бебе момиче в страната съвпада с името на приложение за запознанства. Това име е скочило с 441 позиции в официалния списък за популярност през миналата година. През 2020 г. все още е било на 935-а позиция. Любопитно е, че то съвпада и с българското име… Рая.

Това, което прави тази тенденция особено интересна, е, че Рая е името на ексклузивно приложение за запознанства, което става известно с потребителската си база от знаменитости. Списъкът с чакащи за приложението надминава 100 000 души.

През 2021 г. 631 момиченца в САЩ са кръстени Рая, повече от два пъти повече от 274 новородени, които са получили името през 2020 г., и три пъти повече от 204 бебета, наречени Рая през 2015 г., годината, в която приложението стартира. Предполага се, че популярността на приложението се отразява пряко върху родителските решения. Луксозни марки като Armani и Dior имат дълга история на употреба за кръщаване на деца, както и Porsche, Bentley, Chanel и Tiffaney. Като се има предвид ексклузивността на приложението, то добавя малко блясък към името Рая. Не е нещо широко достъпно, като Tinder например.

И все пак… значението на същото това име у нас е някак по-смислено, нали?

Вижте още: