Meta добавя нови мерки за сигурност и инструменти за наблюдение за тийнейджъри в своите социални платформи.
Функциите, обявени във вторник, идват, когато Meta и други социални медийни платформи са изправени пред засилен натиск от страна на законодателите относно въздействието, което техните платформи имат върху по-младите потребители. Възрастта за регистрация в тези платформи все пак е едва 13 години.
Вижте още: Instagram спря профила на PornHub
Messenger, приложението за незабавни съобщения на Meta, добавя инструменти за родителски надзор за първи път, които са подобни на вече съществуващите в Instagram. Родителите и настойниците могат да виждат колко време прекарват техните тийнейджъри в чата, да преглеждат и получават актуализации на техния списък с контакти и да получават известия, ако техният тийнейджър докладва за някого.
Взехме от родители и тийнейджъри идеята за стойността, която виждат в това как двупосочният диалог може да насърчачава дискусиите“, споделя Даяна Уилямс, която наблюдава промените в продуктите за младежи и семейства в Meta в интервю за CNN.
Във Facebook Meta ще започне да подтиква тийнейджърите да излизат от приложението след 20 минути.
Instagram също ще добави ново извести, което предлага на тийнейджърите да затворят приложението, ако превъртат Reels видеоклипове твърде дълго през нощните часове. Усилията се основават на съществуващи функции на Instagram като тих режим, който временно задържа известията и уведомява останалите, ако хората не искат да бъдат безпокоени.
Потребителите вече трябва да изпратят покана, за да се свържат с някого, ако не са последователи, и не могат да се обаждат на получателя или да изпращат снимки, видеоклипове или гласови съобщения, докато съответният човек не приеме заявката им. Функцията има за цел да намали нежеланото съдържание от непознати, особено за жени, коментира компанията.
Това е най-новият от поредица нови инструменти и предпазни средства за тийнейджъри от Meta, след публикуването на изтекли вътрешни документи, според които Instagram може да повлияе отрицателно на психичното здраве на своите млади потребители. Instagram, например, оттогава въведе образователен център за родители с ресурси, съвети и статии от експерти по безопасността на потребителите.
Вижте още: Колко струва „безплатният обяд“ на Facebook?
Компанията каза, че също така възприема „по-строг подход“ към съдържанието, което препоръчва на тийнейджъри, и активно ще ги тласка към различни теми, като архитектура и туристически дестинации, ако са се спирали на какъвто и да е тип съдържание твърде дълго.
Досега във Facebook и Messenger са направени малко промени. Facebook обаче има Център за безопасност, който предоставя инструменти и ресурси за надзор, като статии и съвети от водещи експерти.
Вижте още: