„Нарисувай ми една кола…“

| от MamaMia |


Водещите автомобилни компании по света използват времето на пандемията, за да промотират редица инициативи, насочени към децата.

Най-известният подход е да се пускат безплатно скици на моделите и книжки за оцветяване, но има производители, които инициират конкурси за дизайн или пускат всевъзможни онлайн игри.

В момент, в който автомобилния бранш изпитва сериозни финансови затруднения и загуби, заради ограниченото предвижване, децата, а и всички, които обичат колите, могат да се докоснат до редки снимки, модели и скици, които обикновено не излизат на показ, още по-малко безплатно.

Северноамериканското подразделение на Nissan предлага за безплатно сваляне 23 цветни страници с класически модели (като Nissan Figaro и ChoiMobi), настоящи и футуристични концепти.

„Да рисуваш, рисуаваш, рисуваш в нашия свят е един от най-добрите начини да прескочиш пропастта между красивите креативни импулси в главата си и реалността – специално, докато се изправяме срещу глобалната пандемия заедно“, казва Алофнсо Албаиса, вицепрезидент за глобалния дизайн на Nissan. Той публикува видео от дома си, което промотира инициативата на автомобилния гигант.

Във видеото Албаиса се снима заедно с детето си и показва върху какво работи. През следващите седмици дизайнерите от неговия екип ще пускат своите вдъхновения, както и моделите, по които работят, и ще споделят защо са избрали тази професия и как се влиза в нея.

„Нашият екип от дизайнери по целия свят, използва това време да диша, да рисува, да мечтае кративно. Знам че някои от нашите най-добрите работи ще се родят, именно заради предизвикателствата, които срещаме сега. Затова си помислихме „Защо да не дадем на всеки шанса да се изрази креативно и да го сподели с тези, които ще го оценят?“.

Всеки, които иска да рисува автомобили, може да тагне своите скици с хаштаг #drawdrawdraw в социалните мрежи. Нищо чудно някой дизайнер на Nissan след това да коментира споделената рисунка.

Rolls-Royce Motor Cars също окуражава децата да създават дизайн на коли. Компанията инициира състезание за млади дизайнери и призовава деца под 16-годишна възраст да нарисуват как си представят, че ще изглежда Rolls-Royce-а на бъдещето. Децата могат да пращат своите предложения до 18 май. Състезанието е във връзка с годишната среща на служителите на компанията, която се провежда в дома на Rolls-Royce в Гудууд, Великобритания.

Победителят ще получи3D рендър на своята илюстрация. Той също така ще може да отиде с Rolls-Royce Phantomи личен шофьор на следващия първи учебен ден в училище (когато и да е той), придружен от свой най-добър приятел. Победителите ще получат и сертификат от главния изпълнителен директор на Rolls-Royce Motor Cars – Toрстен Мюлер-Отвос.

Ford Motor Co. също се включва в инициативите за деца. Те предлагат книжка за оцветяване, която може да се дръпне безплатно. В нея има скици на Форд Мустанг и други класики на компанията. Автомобилният производител призовава родителите на децата да споделят техните автомобилни рисунки в социалните мрежи с хаштагове #keeplearning, както и #Fordemployees и #stayhome.

Ford предлагат и множество игри онлайн на специална страница, насочена към семейството и децата.

От ISUZU предлагат забавления онлайн за децата, включително скици за сваляне и оцветяване, както и игри със свързване на точки и математически задачи. Можете да ги дръпнете на PDF оттук.

На фейсбук-страницата на Land Rover България пък може да се свали картинка на иконичния Defender и да се оцвети.

Mercedes не остават по-назад и на специална страница предлагат за сваляне на скици и цяла книжка за оцветяване, както и хартиени модели за сглобяване.

Феновете на Audi също ще се зарадват на книжката за оцветяване, която може да се намери тук.