Хранителна пирамида, битка с палци и още 7 офлайн татковски игри с най-малките

| от Владимир Вълков |


Черпя останалите татковци с тези идеи, при които не само ще играете с децата и на тях ще им е забавно, но и ще ви останат пари да се почерпите, защото все пак какво е лятото без „облак“, потни бири и климатикът на макс. И са още по-подходящи, ако вече сте се прибрали от почивката и трябва да се стегнете до заплата. Това са игри без устройства с екрани, без устройства без екрани, без разходи по тях. Даже съвсем без нищо (както си стои в момента съседката у тях в жегата):

Какво животно съм

Таткото се прави на животно (без помощта на алкохол, моля), а детето трябва да познае кое е това животно. Играе се без издаване на звуци, а само с движения и мимики. Лесна и много весела игра и за най-малките. Ако детето твърде често е ставало свидетел на разправиите ви с майка му, в тази игра рискувате от него да чуете и предположения като „темерут“ или „льольо“.

„Писане“ по гръбчето

С пръст „изписваме“ буквички или числа по гръбчето на детето. Мъничето трябва да познае какво сме изобразили. Можем да усложним играта – например – „рисуване“ на животно. Или да имитираме с ръката ходенето на това животно по гръбчето на детето: змията пълзи, зайчето и жабата подскачат и т.н.

Кой е по-сериозен

Заставаме срещу детето, стоим спокойно и се гледаме в очите сериозно. Много сериозно. Докато можем! Защото първият, който се усмихне, прихне в смях или отмести погледа си – губи в тази игра. Може да гледаме и лошо. Това обикновено разсмива хлапето, та поне в тази игра да има полза от неумението ни да сме твърде строги.

Хранителна пирамида

Редуваме се с детето, като посочваме различни животни. Първият играч посочва някакъв вид буболечка. Играчите се редуват – като казват животно, което да яде предишното споменато. Губи този, при когото свършва хранителната верига и не може да посочи следващото животно. Пример за завършена пирамида: мравки–жаби–змии–щъркели–орел, но може да е и само мравки–мравояд. Разбира се, допълнителна полза от играта е и че учим за животните. Знам, знам, иска ни се на върха на хранителната пирамида винаги да посочваме „мама“, но по-добре да си мълчим.

Пържолки

Всеки познава тази игра. От значение за успешното плясване на противника е не само бързината, но и успешното лъжливо посягане. Разбира се, въпреки че ни се иска все ние да печелим, редно е да дадем шанс на дечицата да ни попляскат през ръцете, а ние да внимаваме със силата.

Татко казва
Същото като „Саймън казва“, само че таткото казва – както би обяснил Божинката. Ако изобщо Божинката знае за популярна игра, към която често има референции в американските филми. Трябват поне две деца, които да изпълняват всичко, което таткото казва, но само когато командата започва с „Татко казва…“. „Татко казва… подскочѝ!“, „Татко казва… пипни си нослето!“, „Татко казва… изплези се!“. В момента обаче, в който командата е от типа на „Завърти се!“ – т.е. без „Татко казва…“ – този, който я е изпълнил, гори! Звучи като елементарна игра, която обаче, както повечето такива игри, е и много забавна за пишлигарчетата.

Битка с палци

Татко и дете играят с левите или съответно десните си ръце. Захващаме пръстите си (без палците). Така свободният палец на всеки от играчите гони да хване и затисне противниковия, като в същото време и бяга от атаките на „вражеския“ палец. Броят се победите и който стигне пръв до определеното число, например 10, печели.

Познай храната

Един играч си намисля храна, другите трябва да я отгатнат, като задават въпроси, на които може да се отговаря само с „да“ или „не“. Въпросите могат да са „Зелено ли е?“, „С лъжица ли се яде?“, „На дърво ли расте?“, „Манджа ли е?“. Но да внимаваме с питане като „Подходящо ли е за вечеря?“, защото ако намислената от детето храна е сладолед, отговорът ще е „ДА!“, но няма да ни помогне да се сетим.

Изтичай и познай числото

Честно казано, тази игра звучи безсмислено за нас, разумните и важни татковци. Но за по-малките деца може да е доста забавна. Правилата са следните – намисляме си число от едно до десет, детето трябва да изтича две обиколки на градинката (или да иде във всяка стая бързо по два пъти), след което да се върне и да се опита да отгатне числото. Други важни плюсове на играта: ние не сме прекалено ангажирани, а хлапето може да поизразходва енергията си.

Вижте още:


Повече информация Виж всички