Как ни баламосва рекламата на козметика?

| от Mamamia, по Women`s Health |

Всички знаем, че в козметичната индустрия се влагат огромни средства. Опитваме се да не се влияем от рекламата или опаковката, но въпреки това не сме застраховани от несполучливи покупки. В най-добрия случай оставаме с кофти чувството, че сме си дали парите на вятъра, в по-неприятните варианти може да се сдобием с обрив или да решим, че явно в нас има нещо сбъркано, след като чудодейното средство не помага.
При всички положения ни се иска някой да ни помогне в избора. Ето какви заблуди за козметиката разнищват гримьорите, козметиците и визажистите.

Колкото по-известна марка, толкова по-добре

Ефективността на даден козметичен продукт се обуславя от химическия му състав. Нито марката, нито фирмата производител, нито цената на препарата – нищо не го прави автоматично ефективен. Всичко зависи от състава на продукта и поносимостта на кожата ви към него.

Анти-ейдж козметиката съществува

Както на младини, така и в по-зряла възраст е важно да определите типа на кожата си и да използвате подходящите за себе си средства. За съжаление крем против стареене още не е открит. Когато говорят за анти-ейдж козметика, маркетолозите имат предвид средства, които помагат да прикриете пигментацията и да направите бръчките по-малко забележими.

За кожата около очите е нужен специален крем

Кремът около очи по нищо не се различава от останалите кремове, само по това, че се продава в по-малка тубичка и струва повече. Надписът „внимавайте да не попадне в зоната около очите“ приемайте буквално: кремът не бива да попада в очите ви. Много е просто.

От целулит можем да се избавим с помощта на крем

Ако крем, премахващ целулита съществуваше, списанията щяха да спрат да използват фотошоп. На този етап не съществуват никакви доказателства, че каквито и да било козметични съставки помагат да се избавим от целулита. Ефективно срещу него действа фитнесът, диетите и апаратните процедури, които действат на подкожните мазнини. Но от кремовете няма никаква полза.

Органичната козметика е по-добра от обикновената

„Органичното“ е мощен маркетингов номер, обаче наличието на органични съставки в даден продукт не е гаранция за ефективност. Тъй наречената „органична козметика“ може да е безопасна, поради липса на опасни химически съставки, но това не я прави непременно ефективна. А освен това производителите премълчават за химията в състава, която е необходима, за да се съхрани полезното действие на органиката.

Крем може да ни избави от мимически бръчки

Няма крем, който да премахне бръчки и тъмни кръгове, или да върне еластичността. Никой крем не може да се сравни по действие с ботокс или инжекционните препарати.
Уви, засега просто не е измислен крем, който да ни спаси от мимическите бръчки, отпускането на кожата и загубата на еластичност.

Слънцезащитният крем е само за плажа

Слънцезащитният крем е главният ви помощник в борбата с бръчките, пигментните петна, загубата на еластичност и колаген. Не го забравяйте нито през октомври, нито през декември. Може да е овлажняващ крем със SPF или тонален крем със SPF или специален слънцезащитен продукт,  главното е да съдържа цинков оксид, титатинум диоксид или авобензон.

Шампоанът предпазва от косопад

Каквито и чудеса да ви обещава рекламата или опаковката на шампоана, не им вярвайте. Шампоанът не влияе на състоянието на косата ви. Неговата задача е да я измие. Нито марката, нито съставът има значение. Шампоанът прекарва твърде кратко на главата ви, за да може косъмът да усвои каквито и да било полезни или екзотични компоненти. За косата се грижи балсамът и маските.

Скъпата боя за коса не причинява вреда

Действието на боята за коса се изразява в разрушаване на пигмента на косъма и внедряването на багрилото. Ако боята е устойчива, пигментът стои на косата до три месеца, ако е неустойчива – седмица. Коя боя не би причинила вреда? Онази, която не разрушава пигмента на косъма. Но тогава от нея няма да има ефект. Изводът е, че всички бои действат еднакво, нито една (като изключим натуралната къна) не е безвредна за косата.

 
 


Повече информация Виж всички