Наистина ли бананите са чак толкова полезни?

| от MamaMia |

Всички сме виждали как играчите на големите тенис турнири похапват банан по време на почивките между сетовете. Известно е, че бананите дават енергия и успокояват, но вероятно има и още някаква причина спортистите от световна величина да избират точно този плод за зареждане след напрегнати моменти в играта. Наистина ли бананите са чак толкова полезни, че играчи като Федерер, Надал и Джокович редовно да ги включват в своята диета? А полезно ли е да се ядат всеки ден?

Всъщност – да. Бананите определено са суперхрана, която, оказва се, може да повлияе сериозно върху здравето, ако се консумира всеки ден. Но, разбира се, не трябва да се прекалява – препоръчително е да не се ядат повече от 1 до 3 банана на ден.

И все пак, ако ги включите в ежедневната си диета, след известно време може да установите следните ефекти върху тялото си:

Загуба на тегло

Един от страничните ефекти на ежедневната консумация на банани е намаляването на теглото. Това е така, защото те са богати на протеини и на фибри, което засилва усещането за ситост за по-дълъг период от време. Тоест яденето на банани отлага нуждата от засищане на глада напред във времето.

13 храни, които ни помагат да отслабнем

По-добър сън

Триптофанът е една от 20-те основни аминокиселини, необходими на тялото, но е и сред тези, които не се произвеждат от организма. Тази аминокиселина може да се набави от бананите, а ефектът от нея се изразява в желание за повече сън и почивка. Интересно е, че за натрупване на резерви от триптофан в мозъка е необходима мускулна активност. Може би това обяснява и вълшебната комбинация между спорта и яденето на банани? Освен триптофан, бананите съдържат също така магнезий и калий, които отпускат мускулите и също помагат за по-добрия сън.

9 причини да се будя нощем

По-добро храносмилане

Проблемите с червата могат да доведат до най-различни проблеми в тялото, така че здравият чревен микробиом трябва да бъде приоритет при здравословния начин на живот. Консумацията на банани може да бъде чудесен начин да подобрите функцията на червата си. Според изследване от 2017 година, публикувано в Nutrition Bulletin, бананите съдържат нишесте, което способства производството на късоверижни мастни киселини, а те са ключови за доброто състояние на храносмилателната система.

Намален риск от рак на бъбреците

Бананите съдържат високи нива на антиоксидантни фенолни съединения. Според шведско изследване, жените, които ядат от 4 до 6 банана седмично намаляват риска си от развитие на бъбречноклетъчен карцином на половина.

Повече енергия

Един банан на ден премахва умората, но също така спомага и за добрата спортна форма. Изследване от 2012 година прави директна връзка между яденето на банани и по-високите нива на енергия при мъжете колоездачи.

По-силна памет

Яденето на банани може да засили работата на паметта. Понеже са богати на витамин B, бананите имат способността да подобряват работата на паметта и да предпазват мозъка. Според изследвания студентите, които ядат банани, се представят по-добре на изпитите и учат по-ефикасно.

По-красива кожа

Здравето на кожата също се влияе от консумацията на банани. Витамините и минералите, които се съдържат в този плод, както и магнезият, способстват производството на колаген и правят чудеса с кожата. Всичко – от акне, до бръчки и суха кожа, може да се подобри чрез редовното похапване на банани.

8 причини японките да изглеждат младолики

По-нисък риск от анемия

Според публикация в Cleveland Clinic, около 30% от населението – или около 2 милиарда души в световен план – имат или са имали някакъв вид анемия през някаква част от живота си. Симптомите, специално при желязодефицитна анемия, са замаяност, главоболие, учестено сърцебиене, липса на енергия. Точно както бобените култури и сьомгата, така и бананите са богати на желязо, което ги превръща в суперхрана в борбата срещу анемията.

По-здраво сърце

Основната функция на калия в тялото е да регулира движението на мускулите, а най-важният мускул в крайна сметка е сърцето. Повечето хора не консумират достатъчно калий, а той съдейства за контролирането на здравословно кръвно налягане. Изследване, публикувано в Healthline, разкрива, че диета, богата на калий, тоест включваща и банани, може да намали риска от сърдечни болести с 27%.

По-добро настроение

Бананите допринасят за доброто настроение. Отново причина за това отново е аминокиселината триптофан, която спомага за производството на серотонин в тялото. А серотонинът ни прави по-малко депресирани, допринася за доброто настроение и ни кара да се чувстваме по-щастливи.

Окситоцинът е невероятен хормон! Ето какво знаем за него

Подобрено зрение

Витамин A, който се съдържа в бананите, се свързва с по-доброто зрение. Според публикация в Live Science, приемът на достатъчно количества витамин А предпазва очите, поддържа нормалното зрение и дори може да подобри виждането в тъмното, например през нощта.

Заглавна снимка: Световният шампион по тенис Роджър Федерер яде банан в паузата на мач срещу Давид Ферер / Монреал, Квебек, Канада, 2017 / Minas Panagiotakis/Getty Images