Когато с колежката се облечете еднакво

| от |


Преди седмица се засякох с моя любима бивша колежка на събитие, на което и двете бяхме решили да се появим с наситено зелен цвят, доминиращ облеклото ни. Веднага го забелязахме и заключихме, че великите умове мислят еднакво, а и не ни се случваше за пръв път. Няколко подобни ситуации в офиса бяха нагледно доказателство, че модните съвпадения съществуват.

Сигурна съм, че ако се замислите, веднага ще се сетите за няколко примера, когато вие и ваши колеги сте се появявали в офиса, облечени по доста идентичен начин. Оказва се, че това явление е забелязала и редакторът във Vogue Лиана Сатенстайн. Тя самата разказва, че в офиса на най-популярното модно списание, да се появиш с подобно на колежката си облекло, е често явление. Дали става въпрос за широки дънки висока талия, съчетани с бяла риза, доста подобни винтидж жилетки на Jean Paul Gaultier или съвсем еднакви обувки, тенденцията е видима за всички.

two’s a trend ??????

A post shared by steff yotka (@steffyotka) on

sorry @lizfarra, i get to be @styledotcomemily’s twin today. ?

A post shared by steff yotka (@steffyotka) on

Ситуациите с колеги, появили се с еднакви пуловери на работа, са вече толкова чести, че е трудно да се нарекат просто случайност. Напротив, науката има друг отговор на този въпрос и тя донякъде включва еволюционната теория на Дарвин с нотки на групово мислене. Д-р Джоел Мауснер, основател на консултантската компания Workplace Psychology, свързва идеята с повърхностно тълкуване на социалните очаквания и желанието за принадлежност. „Ако искаш да си част от поп-културата, трябва да се приобщиш по някакъв начин, и очевидно да добавиш нещо отгоре“, казва той. „Така че, трябва да се откроиш, но без да излизаш радикално от рамките, освен ако не си истински тренд-сетър или просто чудак, тогава можеш да се обличаш по драстично различен начин, без да се притесняваш. Повечето хора искат да подражават на популярните личности, и това продължава дори и след гимназията. Основните причини за това са желанието за принадлежност и приобщаване, но има и елемент на конформизъм и угодничество.“

Теорията на д-р Мауснер звучи разумно, а самата Лиана от Vogue потвърждава, че на личностно ниво, тя работи. На редакторката се случва да се преобрази напълно, само няколко месеца, след като започва да работи за Vogue. Влиянието на модния медиен гигант е силно, ето защо младото момиче захвърля коженото си яке от гимназията, за да смени с модерното скъсено такова.

Доколкото става въпрос за еволюционната теория, модните съвпадения в офиса явно се свеждат до „стадния принцип“ – да бъдеш повлиян от средата си и така да пестиш енергия. „Това е както ятото птици и начинът, по който се събират заедно – те са прецизни, синхронизирани формации, с вроден стаден инстинкт. Причината зад това е, че е по-лесно да бъдеш част от група, да се движиш по течението“, казва д-р Мауснер. „Изисква се повече енергия да бъдеш бунтар или да се открояваш като уникален, а всеки от нас има лимитиран обем от нея. Не всеки иска да изразходва тази енергия, за да се открои по отношение на облеклото“.

Или казано по-просто – ако видя, че колежката ми има страхотно лилаво палто от пух, защо да не си го купя и аз, ако ми стои добре? Защо трябва да разглеждам десетки сайтове и витрини, вместо да взема това, което ми е под носа? Не трябва, окей е да купите лилавото палто.

За да спестим време и енергия, е напълно нормално и в реда на нещата да копираме някоя колежка. Този ход е позволен, дори когато говорим за фешън поклонници. Ето защо, когато следващият път се озовете с еднакви чанти в офиса, махнете с ръка и ги носете със стил.


Повече информация Виж всички