8 стъпки за по-свежо утро

| от Илияна Найденова |

За тези от нас, които не са ранни птици, сутрините могат да са истинско предизвикателство, докато усетим прилив на енергия с първото кафе и закуската. Особено ако междувременно трябва да подготвим и децата за училище.

Как да усмирим сутрешния хаос у дома и да не се стресираме още при първата аларма?

Можем да изградим личен режим, който да ни помогне плавно да преминем към активния ритъм на деня, при това с удоволствие. Да превърнем сутрините си в ритуал, така че с усмивка да посрещнем всичко, което предстои.

1. Добър сън

Денят наистина се познава по утрото, нещо повече – утрото също се познава по вечерта. Още предишната вечер можете да се подготвите (психически и не само) за следващия ден, което ще спести сутрешната суматоха. И ако насърчавате децата да си лягат по-рано, това ще помогне и на вас да имате повече сън и пълноценна почивка през нощта. Качественият сън е първата стъпка към доброто настроение сутрин и за децата, и за вас.

2. Лично време

Станете по-рано. Да, на първо четене звучи стресиращо, но само вие можете да си осигурите грижата, която заслужавате. Подарете си достатъчно време в аванс, за да не бързате и да се насладите на спокойствието у дома, преди всички да се събудят. И един трик, ако имате навика често да спирате алармата – сложете телефона далеч от вас, така че да се наложи да станете от леглото, за да я спрете. Когато го направите, ще ви е много по-лесно да станете още при първата аларма.

3. Лично пространство

Създайте съкровеното си пространство. Изберете тихо място у дома, където изцяло да се потопите в личното си време, с което да отбележите началото на деня. Може да е любимото ви канапе, вашето бюро, постелката за йога. По възможност с гледка навън. С мека светлина и ароматна свещ. Това е мястото, където ще сътворите намерението си как да протече днешния ден.

4. Вода

Сутрин първо изпийте чаша вода, преди да си приготвите кафе или чай, фреш или смути. След часовете сън и дехидратацията през нощта тялото има нужда от достатъчно вода, за да задейства метаболизма си и да ви подкрепи с енергия и мотивация за деня.

5. План

Отделете време, за да подредите предстоящите задачи, наслаждавайки се на този процес. Подходете практично и запишете важните неща в дневник, в бележките или в тематично приложение на телефона. И ако имате навика да се нагърбвате с твърде много ангажименти и очаквания към себе си, фокусирайте се върху три-четири приоритетни. Мислено си представете как успешно се справяте с всяка задача, вижте себе си отстрани и дори лицата на хората, които ще срещнете. Нека усмивките на децата, които ще видите след малко в кухнята, ви мотивират допълнително.

В дневния си план можете да включите мото или мисъл, които ви носят вдъхновение.

6. Упражнения

Изберете как да събудите и раздвижите тялото си – с по-леки йога пози или с интензивна тренировка. Дори 15 минути са достатъчни, за да активирате метаболизма и да се радвате на добър тонус. Можете да направите също кратка релаксация или медитация за свежо начало на деня. И да си вземете душ, за още една доза ведрост.

7. Удоволствия

Това е времето, в което дори можете да почетете от любимата си книга. Да чуете вдъхновяващ подкаст, да си пуснете зареждаща музика. Вие избирате кое занимание ще ви донесе удоволствие в този момент.

8. Усмивка в огледалото

Усмихнете се на себе си в огледалото. Дори и да сте недоспали, дори и да имате нужда от още кафе, дори и да се усмихвате насила. Редица научни изследвания доказват, че усмивката активира аналогично емоционално състояние и след кратко време тя вече е съвсем естествена. Усмихнатото утро гарантира добро настроение, енергичност и продуктивност през целия ден.