7 признака, че ви липсва увереност на работа

| от MamaMia |


Може би си мислите, че сте много самоуверен в работа си, но има действия, които показват на колегите ви обратното. Липсата на вяра в собствените способности може да навреди на развитието в службата, пише кариерният сайт Ladders.

Ниското самочувствие и липсата на увереност се забелязват от всички колеги, като може би вие сте последният, който осъзнава това.

Самоувереността в нещата, които правите, произтича от вашето ниво на вяра в себе си, което пък изцяло влияе върху отношенията с останалите, както на работа, така и у дома. Мисловните модели, създадени от начина, по който се отнасяте към себе си, диктува начина, по който говорите с хората, по който отговаряте на изискванията на останалите и изобщо – начина, по който се държите във всички ежедневни ситуации.

Признаци на слаба увереност в себе си или в работата са, например, раздразнението, приемането на нещата твърде лично или неспособността да оцениш високо собствените си заслуги. Всичко това води до лоша комуникация, емоционални изблици и липса на действия, които да доведат до нужните резултати, с които да се издигнете кариерно. Ясно е, че ако имате някаква идея, но не я споделите с колегите си по време на среща, тя ще остане нереализирана, а вие – незабелязани.

Оказва се, че когато излъчвате абсолютна увереност, това ви помага за постигането на по-добри резултати с по-малко усилия. Когато се чувстваш уверен в себе си, действията, които трябва да положиш, стават по-лесни. По-лесно е да вземаш решения, да говориш, да се фокусираш, вместо да отлагаш, и най-важното – да не поемаш повече, отколкото можеш да направиш. Уверените хора също така по-лесно търсят помощ от колегите, защото не се самообвиняват толкова, че не са способни да се справят с нещо трудно или с някой наистина неприятен клиент.

А вие колко самоуверени сте вие в работата си? Ето 7 знака, че явно не достатъчно:

1. Лесно се съгласявате с всичко

Всеки път, когато някой ви попита „Имаш ли две минутки?“ или „Би ли могъл…?“, вие казвате „да“. И без да се усетите сте се нагърбил с тежък, отговорен проект, без да прецените силите и възможностите си. Честото съгласие е знак, че искате да се харесате на колегите – вероятно защото се съмнявате, че сте достатъчно добър в нещата, които правите.

2. Имате проблеми с личните отношения в работа

Ако лесно общувате с шефа, клиентите, колегите и другите приятели в работа, по-бързо ще се почувствате удобно в собствената си кожа. В такъв случай ако имате нужда от помощ или от съвет, без проблем ще го потърсите, което улеснява и работната среда. От друга страна, проблемите с колегите често издават, че се случва нещо по-сериозно в отношението ви към самия себе си.

3. Проверявате мейлите си посред нощ или постоянно работите извънредно, за да наваксате

Ако се паникьосвате, че изпускате съобщение от клиент, шеф или колега и това ви стресира до степен постоянно да проверявате мейла си, дори в извънработно време или нощем, това издава липса на самоувереност. Какво полезно можете да свършите точно през нощта? Вместо постоянно да изпитвате вина, че не сте на линия денонощно, може би е по-добре да спрете устройствата и да си починете, така че да сте по-продуктивни на следващия ден.

4. Не споделяте идеите си по време на служебните срещи 

Случвало ли ви се е да си замълчите по време на среща, само за да съжалявате малко по-късно, че колега предлага абсолютно същото и всички го аплодират? Мълчанието, когато се предлагат идеи, е ясен индикатор, че не вярвате достатъчно на собствената си преценка и се съмнявате в мястото си в офиса.

5. Страдате от аналитична парализа

Половината от колебанията при вземането на решения се дължат на това, че хората не си вярват, че ще постъпят правилно. Трябва да развиете увереност, че когато става дума за вашите решения, никой не познава материята по-добре от вас. Ако сте анализирали дългосрочно ситуацията от всички страни и се чувствате блокирали, единственото, което ви е нужно, може би е лична сигурност, че сте достатъчно компетентни, за да вземете решение. Понякога аналитичната парализа се преодолява единствено със самоувереност.

6. Оплаквате се от работата, шефа, колегите

Ако говорите негативно зад гърба на шефа и колегите си, когато обядвате, след работа или през уикендите, ако постоянно се оплаквате от работата си, то вероятно не се чувствате достатъчно оценен. Липсата на реална оценка от страна на другите е страхотен убиец на самочувствието. А липсата на самочувствие изобщо ви кара да се съмнявате в своето място в работния процес.

7. Изпитвате постоянно недоволство

Нормално е в работата да има и лоши дни, но ако имате цели последователни лоши седмици или месеци, трябва да вземете мерки.

Самоуверените професионалисти се опитват да се чувстват щастливи през по-голямата част от времето, прекарано в работа. Нормално е да има дни, в които да се колебаете относно приноса си в работата или да копнеете за позитивна обратна връзка и да не я получавате. Но дори и само от време на време да напускате работата с усещането, че сте свършил нещо полезно, самоувереността ви ще порасне неимоверно, което от своя страна ще ви изстреля напред към нови постижения.


Повече информация Виж всички