За какво най-често звънят децата на телефон 116 111

| от MamaMia |


Единният европейски телефонен номер 116 111 в България е познат още и като Национална телефонна линия за деца.

Номерът е напълно безплатен за обаждания от цялата страна и е предназначен за подкрепа и информация на деца, юноши, техните родители, близки, както и за граждани, търсещи информация или помощ по проблеми на деца.

За поддръжката на линията отговарят квалифицирани психолози, които предоставят денонощно подкрепа и информация и при сигнал за дете с опасност за здравето или живота, сезират полицията и регионалните дирекции на Агенцията за социално подпомагане.

Вече 10 години телефонната линия, сайтът и фейсбук-страницата се поддържат от фондация „Асоциация Анимус“. От 1 април обаче контролът над линията се поема изцяло от Държавната агенция за закрила на детето.

От Агенцията уточняват, че за периода от 2009 г. до края на 2019 г. са били проведени 10 928 консултации с родители и 11 772 консултации с роднини и близки. Консултациите с деца са били 119 530.

Повечето обаждания от родители са касаели семейни проблеми (родителски права, конфликти между родители и отношения родител-дете), търсене на информация за социалните служби и за програми за закрилата на децата, както и за подаване на сигнал за насилие над дете.

Децата най-често са се обръщали към телефонната линия с въпроси за отношения с връстници, създаване на приятелства при промяна на средата (преместване в друго училище или град).

Част от обажданията са били свързани с любовни връзки и взаимоотношения, като в някои случаи са споделяли за насилие във връзката и опасни интернет запознанства, училищни проблеми и тормоз.

Близо 5200 са регистрираните обаждания от деца за психосоциални проблеми – страх и тревожност, както и притеснения за психични заболявания.

Всеки месец Национална телефонна линия за деца е предоставяла подкрепа на средно 5-6 деца, които са искали да посегнат на живота си.