Един „вреден“ навик на децата всъщност ги прави по-умни

| от MamaMia |


Можете ли да си представите, че именно онзи вреден навик на децата ви, който най-много ви тревожи като родители, може да се окаже пряко свързан, и то по положителен начин, с по-високия им интелект? Сещате ли се за кой говорим? Познахте, видео игрите. Ново проучване от Европа анализира значително количество данни, за да определи какво се случва с децата, които прекарват време над средното, играейки такива.

Резултатите не са това, което очакваме. Точно обратното – развенчават един от родителските митове, въз основа на който се тревожим и ядосваме вече десетилетия наред.

Изследователите от университети в Холандия, Германия и Швеция интервюират хиляди деца от САЩ и използват данни от програмата за юношески мозък и когнитивно развитие . Те се свързват с общо 5000 деца най-малко двукратно: първо, когато децата са били на възраст между 9 и 10 години, а след това отново две години по-късно, на 11 и 12 години.

Наблюдават три възможни дейности пред екран – игра на игри, общуване в социалните медии и гледане на видеа – от една страна, а от друга тестват индекса им на интелигентност чрез поставяне на пет различни типа задачи за изпълнение:

  • четене с разбиране
  • слушане с разбиране
  • изпълнителни функции, самоконтрол и концентрация
  • възприемане на визуално-пространствена информация
  • работна памет.

В онлайн списанието Scientific Reports изследователите разкриват откритието си, че децата, които прекарват повече време в игра на видеоигри от своите връстници за период от 2 години, в резултат на това имат по-висок коефициент на интелигентност.

„Докато децата, които са играли повече видеоигри на 10-годишна възраст, са средно не по-интелигентни от децата, които не са играли, две години по-късно те демонстрират най-голямо увеличение на интелигентността, както при момчета, така и при момичета. Например, дете, което е било в първите 17% по отношение на часовете, прекарани в игри, е увеличило коефициента си на интелигентност с около 2,5 точки повече от средното дете в рамките на две години. Това е доказателство за благотворно, причинно-следствено въздействие на видеоигрите върху интелигентността“, заключва проучването.

Авторите изрично посочват, че откриват пряка причинно-следствена връзка между заниманието с видеоигри и по-високия интелект у децата.

Вижте още:

Детето расте брилянтен човек благодарение на 6 поведения у родителите


Повече информация Виж всички