Докосването на лицето премахва стреса

| от Антоанета Илиева* |

Ако трябва да опиша стреса през моя поглед, то той би изглеждал като едра фигура, облечена в шлифер и шапка, която се движи зад гърба ми. Никога не мога да видя лицето му, защото щом се обърна, за да го погледна в очите, той се измъква и застава отново зад гърба ми. Виждам обаче сянката му. Фантазията ми рисува облика му. Понякога ми се струва, че е насочил оръжие срещу мен, друг път забелязвам, че сянката избледнява и сякаш изчезва. В моментите, в които е близо до мен, усещам, че владее тъмни сили. Успява да скове тялото ми, докато съзнанието ми се е втурнало към някоя задача, някой срок или някоя среща. Този дисбаланс ме въвлича в неприятни преживявания. Ако обаче успея да успокоя съзнанието си и да изравня ритъма му с ритъма на тялото ми, то сянката на стреса започва да изчезва. Чувствам се добре и, за да подпомогна този процес, целенасочено задържам съзнанието си върху сегашния момент, заздравявайки връзката му с тялото ми. Чувам се да изричам утвърждението:

„Аз съм тук и сега, обичам себе си и се грижа с любов за всяка част, която ме изгражда.“

Несъзнателно осъществявам връзка с физическото си състояние, като започвам да отпускам всеки мускул в лицето и тялото си. Осъзнавам, че докосването на лицето ме успокоява.

Сигурна съм, че на всеки от нас му се е случвало да изпитва състояние на стрес. Формата и видът му за всеки е различен, но действието му върху телата ни е идентично.

Ако трябва да погледнем положително, стресът ни е необходим, за да оцеляваме. Чрез него тялото се адаптира към определени ситуации, предизвиква реакция, която ни е необходима, за да се справим с дадени обстоятелства.

Какво се случва обаче, когато този стрес е над нормите, необходими ни за оцеляване?

Цялата енергия и кръв от органите ни започва да насища мускулите ни, защото мускулите се подготвят за изпитание, за битка. И ако нямаме достатъчно енергия, ако имаме нарушена циркулация на кръвта, органите ни нямат оптимално гориво, за да работят правилно. Тогава тялото започва да сигнализира за това – оплакваме се от лошо състояние на кожата, психическа натовареност, лоша комуникация с другите…. Всичко това ни подсказва, че е необходимо просто да отпуснем мускулите си, за да върнем горивото в органите си и да се почувстваме спокойни и в безопасност.

Какво можем да направим, за да се справяме със стреса моментално и да се усещаме по-спокойни и адекватни в ежедневието си?

Да започнем да прилагаме масажи върху лицето си, защото всяка емоция се загнездва първо там.

Тук на помощ идва методът Face Yoga, който се грижи се не само за обвивката, а и за същината ни.
Чрез масажите и упражненията Face Yoga работи на физическо ниво, за да освободи напрежението в мускулите ни и да ги върне в нормалното им състояние. Масажирайки лицето си, ние отпускаме натрупания стрес, като същевременно се грижим и за добрия кръвоток.

Ако имате само 5 свободни минути, то ги използвайте, за да направите този лек масаж на лицето си:

С показалец и среден пръст опишете кръгове, като започнете от челото. Нека възглавничките на пръстите да потънат в кожата. Масажирайте така няколко секунди. След това бавно се придвижете, през страничната част на лицето, към централната му част, като през цялото време описвате кръгове. Със същата техника се върнете отново към челото, като се придвижите по страничните части на носа.

Методът Face Yoga включва и акупресура, при която натискаме специфични точки по лицето, за да активираме ЧИ енергията или жизнената сила. Освен физическо, ние сме и енергийно и ментално тяло, така че е добре да познаваме техники, с които да се грижим цялостно за себе си. Така например, ако жизнената ни сила е в застой, изпитваме напрежение и дисбаланс.

Продължете масажа на лицето с натиск на акупресурни точки.

Една такава се намира в зоната между веждите. Натиснете я с показалец и задръжте в продължение на 10 секунди. Важно е да приложите натиск, дотолкова, доколкото ви е комфортно. Не забравяйте да дишате бавно през носа и да издишате отново бавно през носа. Това дишане ще успокои мислите ви и ще подпомогне работата на лимфната система. Продължете да масажирате точката между веждите с кръгово движение – по часовниковата стрелка и обратно на часовниковата стрелка. Продължителността нека да бъде 10 секунди за всяка посока.

За завършек на тази бърза и ефективна сесия за премахване на стреса, бих препоръчала релаксация или медитация, в която задължително присъства чувството на благодарност. Според проучвания, практикуването на благодарност, не само води до повече удовлетвореност, до подобряване на съня и гъвкавостта, но и до намаляване на стреса и физическата болка.

Така че: затворете очи и благодарете на себе си за мястото, на което се намирате и за пътя, който сте извървели. Задръжте усещането, че най-хубавите мигове предстоят, изживейте ги, усетете радостта от тях и постепенно влезте в състояние на медитация. Това превключване навътре, към себе си, ще помогне на нервната система да се почувства в режим „всичко е наред“.

От това чувство на безопасност и спокойствие, се срещнете лице в лице със стреса. Опитайте да го визуализирате, за да ви е по-лесно да си поговорите с него. Погледнете го в очите, дори да се опитва да се крие зад гърба ви. Сега вие владеете суперсили, защото знаете механизмите на стреса, действието му, предназначението му, а когато познаваме дадено нещо, ние можем да се справим с него. Тази среща ви е нужда, за да обещаете нещо на себе си и на стреса.

*Антоанета Илиева е инструктор по Face Yoga, изучавала и практикуваща метода на световно признатия експерт в тази област – Даниел Колинс, както и метода на руската школа на Женя Баглик. Завършила е обучение за масаж на лице при Цветелин Мишовски – физиотерапевт на Националния ансамбъл по художествена гимнастика. Майка е на 2 деца и човек, който е избрал да вижда и следва доброто в живота и да се доверява на естествените процеси в него.

По думите ѝ, Face Yoga ѝ помага да се грижи пълноценно за лицето си в натовареното ежедневие, а резултатите я вдъхновяват да помага и на други жени да се чувстват и изглеждат прекрасно с помощта на този метод.

Можете да откриете Антоанета и в социалните медии – Facebook и Instagram

Още от автора: 

Face Yoga: Защо да я включим в грижата за себе си

Защо се появяват бръчките… И как да не се появяват

Сутрешен ритуал за красота и здраве в 4 стъпки