13 храни, които ни помагат да отслабнем

| от MamaMia |

Ясно е, че излишните килограми имат много минуси – карат ни да се задъхваме, трудно подвижни сме, развиваме стомашни и гръбначни проблеми, а за капак с наднорменото тегло идват и репродуктивните проблеми.

За хората, които искат да свалят излишните килограми има добра новина – понякога не е нужна убийствена диета. Няма нужда от болезнени лишения. Двата най-сигурни начина за връщане на контрола над теглото са: движение, много движение и рационализиране на храненето. Това означава да изключите от диетата си храните, които се трупат на талията и корема, и да включите онези, които ще допринесат за редуциране на теглото.

Всяка храна има свой собствен метаболитен път в тялото, затова и някои храни имат различен ефект върху начина, по който горим калориите, както и различен ефект върху усещането за глад. Храната също така има влияние и върху работата на хормоните. Затова и всички тренировъчни програми за отслабване обикновено наблягат не на лишаването от ядене, а на правилното хранене, чрез което да поддържаме организма си в добра форма.

Ето 13-те храни, които трябва да включим в хранителния си режим, ако искаме да отслабнем, защото те наистина стимулират горенето на калориите:

1. Яйца

Яйцата са сред любимите храни на спортистите и това не е случайно. Те са богат източник на холестерол, затова не трябва да се консумират в големи количества – едно яйце съдържа около 200 мг холестерол, като почти цялото количество е в жълтъка. Препоръчителния прием на холестерол е 300 мг дневно, но в менюто на човек има място за две, даже три яйца на ден, стига да не е всеки ден.

Всъщност яйцата са страхотна закуска, защото държат сито продължително време, без да са прекалено калорични.

2. Листни и кръстоцветни  зеленчуци

Те винаги са присъстват в диетите. Спанак, рукола, зелени салати, манголд – включвайте ги в храненето, защото са богати на минерали, витамини, антиоксиданти, като в същото време са хранителни, нискокалорични и с ниско съдържание на въглехидрати. Тези храни помагат да се изгарят мазнините и съответно ни правят по-слаби.

Зелето, карфиола, броколито, брюкселското зеле – те са богати на фибри и са подходящи за честа консумация, защото подобряват здравето и намаляват теглото. Имат противоракови свойства и влияят добре на психическото здраве.

3. Сьомга

Мазните риби са препоръчвани често при проблеми с килограмите. Сьомгата, заедно с херингата, сардините, пъстървата и скумрията, са риби, за които е известно че помагат за намаляване на теглото. Сьомгата е една от най-хубавите и тлъсти риби, богати на вещества, които помагат да се борим с наднорменото тегло. В нея има здравословни мазнини, много протеин и други хранителни вещества.

Омега-3 мастните киселини пък имат антивъзпалителен ефект, нормализират инсулиновата чувствителност и подобряват работата на сърдечно-съдовата система. Като морска риба, сьомгата съдържа и известно количество йод, който е важен за нормалното функциониране на щитовидната жлеза и за контролирането на метаболизма. Всъщност затлъстяването понякога може да се държи включително и на липсата на йод.

4. Немазно говеждо месо и пилешки гърди

За разлика от свинското, което обикновено е твърде мазно, немазното говеждо и пилешкото могат да бъдат част от балансираната диета. Този вид меса са известни и с това, че намаляват шанса от развитие на диабет и сърдечно-съдови болести.

5. Варени картофи

Картофите са задължителна част от диетата на отслабващите. Те съдържат калий, който играе важна роля при контрола на кръвното налягане. Ряпата, сладките картофи и други кореноплодни зеленчуци също са полезни при отслабване.

6. Риба тон

Рибата тон има ниско съдържание на мазнини, но е богата на протеини, затова и е част от диетата на културисти и манекени от цял свят. За по-добри резултати купувайте риба тон, която е консервирана във вода или в собствен сос, а не в мазнина.

7. Фасул и бобови растения

Всички бобови растения са добре дошли в диетата на онези, които искат да свалят килограми. Високото съдържание на протеини и фибри в боба помагат за намаляване на приема на калории.

8. Извара

Млечните продукти са богати на протеини и са препоръчителни за онези, които искат да постигнат резултати при тренировки. Изварата е един от най-подходящите млечни продукти при спазване на диети, защото е с по-ниско съдържание на въглехидрати и мазнини. Не бива да се подценява и съдържанието на калции в млечните продукти – той е полезен за костите.

9. Авокадо

От десетилетия насам на авокадото се гледа като на суперхрана и то действително е такава, защото, подобно на зехтина, съдържа мононенаситена олеинова киселина. Голямото съдържание на фибри, калии и вода правят този плод нискоенергиен и полезен при диети.

10. Ябълков оцет

Да се използва ябълков оцет, когато се прави дресинг или се овкусяват салати, се препоръчва от всички специалисти по здравословно хранене. Можете също така да разреждате ябълковия оцет във вода и да го пиете – това помага за намаляване на нездравословното тегло.

11. Ядки

Повечето ядки имат високо съдържание на мазнини и съдържат балансирано количество фибри и протеини. Ако редовно се храните със сурови ядки, ще подобрите здравето си и едновременно с това ще редуцирате теглото си.

12. Пълнозърнести храни

Консумирайте пълнозърнести храни като киноа, кафяв ориз или овес, ако искате да отслабнете.

13. Люти чушки

Яденето на люти чушки е много полезно за намаляване на нездравословното тегло. Капсаицинът в тях  спомага за редуциране на апетита и увеличаване на процеса на изгаряне на мазнини. Неслучайно и в някои добавки за отслабване се включва капсаицин като активна съставка. Пробвайте да консумирате 1 грам чили на ден или просто яжте редовно пикантни храни – това способства за намаляване на апетита.