Изолацията предизвиква силен интерес към сексa… но онлайн

| от Mamamia |

Дискотеките са затворени. Баровете са тъмни. Добрите стари места за срещи пресъхнаха. А сексът за една нощ стана незаконен, буквално и преносно. Въпреки всички препятствия на социалната изолация, сексът се оказва по-силен от коронавируса. Поне ако погледнем продажбите на компаниите за секс играчки.

Затворени у дома, тормозени от скука и проблеми, двойките намират най-естествения отдушник. Човещина, какво да правиш. Не знаем дали след 9 месеца ще има бум на раждаемостта, но със сигурност вече има бум на онлайн поръчките на играчки за възрастни, поне според статия на британското подразделение на американския сайт Wired.

Един от луксозните брандове в сектора на секс играчките е шведската компания Lelo. Оттам отчитат ръст на продажбите с 40 процента. Търговската верига за секс играчки и еротично бельо Ann Summers отбелязва 27 процента ръст спрямо последния месец през миналата година. За една седмица пък продажбата на презервативи скочи двойно само във Великобритания. Онлайн аптеката UK Meds от Нотингам регистрира бум на търсенето на виагра и 23 процента ръст на хапчетата против забременяване след полов акт.

След като хората имат толкова свободно време, нормално е да го използват за секс, коментира за Wired.co.uk Хелън Фишър от Института за изследване на секса, пола и репродуктивността „Кинси“. Сексът предизвиква хормонални промени, които са повече от добре дошли за организма в днешните трудни времена – допаминът ни дава чувството на удоволствие и щастие. Нивата на тестостерон се покачват и при мъжете, и при жените, а това разпалва либидото.

Сексуалният апетит расте – и искате още и още.

„Смятам, че хората сега по-често правят секс не само защото имат повече време, а защото е добре за самите тях“, допълва Фишър.

Онези, които не са щастливи в семейното огнище, също намират своите отдушници.

Платформите за срещи, сред които Illicit Encounters, може да се похвалят с 15 и повече процента ръст на потребителските интеракции спрямо същия период през миналата година. Още повече, че това е приложение за дискретни извънбрачни авантюри. Колко силен е нагонът, нали? Скорошно проучване на мъжете – потребители в платформата показва, че 54 от тях са започнали извънбрачна връзка през последните 4 седмици. 75 процента обясняват, че го правят от скука.

Съобщенията, разменяни в Tinder на дневна база, са скочили с 12 на сто във Великобритания. С около 8 на сторасте и продължителността на разговорите.

В Италия, най-тежко засегнатата от COVID-19 страна, разговорите в платформата за секс са по-продължителни с 29 процента. Този скок е само за един месец.

„Хората продължават да изпитват желания и възбуда, дори и виртуално“, допълва Мъри Блакет, консултант по романтичните връзки. Той твърди, че престоят в интернет сайтове и приложения за срещи донякъде задоволява потребностите на хората, принудени да пазят социалния дистанция.

Историята показва, че подобно масово стоене вкъщи, поради болести или други причини, неизбежно предизвиква бейби бум. Лондонското училище по икономика пази изследване на кризата с електричеството в Колумбия от началото на 90-те години. Останали по домовете си на тъмно, колумбийците не са имали много какво да правят. Резултатът е ръст на нежеланите бременности и ражданията.

Дали сега да очакваме бейби бум?

Давид Рехер, професор от Мадридския университет Комплутенсе, е скептичен по въпроса. Той изследва различните аспекти на раждаемостта, включително нейната сезонност и причините за истинския бейби бум. Според него е твърде амбициозно да очакваме ръст на раждания, ако правим само аналогии с миналото. „Кризата с COVID-19 не е задължително да се отрази на ражданията“, казва той. Аргументът му е, че в момента хората без партньор просто не правят секс.

„По време на криза, исторически погледнато, по-рядко се зачеват деца“, допълва експертът. И това е логично – в несигурна среда, когато мислиш за работа, сметки, кредити и наеми – планирането на бременност е по-трудно решение.

Рехер обяснява, че обикновено ражданията се увеличават, след като кризата премине. Тогава семействата се събират, животът се раздвижва, връзките започнат отново.

Но пандемията от COVID-19 заплашва да предизвика и още един проблем, когато става дума за секс. Karex, най-големият производител на презервативи в света, затвори три фабрики в Малайзия само за 10 дни. Компанията изчакваше да получи разрешение от властите за производство на стоки от първа необходимост. Дори след като такова бе издадено, фабриките могат да работят с намален наполовина капацитет. Засега тази в Тайланд компенсира спада в производството.

„Сериозно е опасението, че няма да има достатъчно презервативи за хуманитарна помощ на различни места. В развития свят съществуват различни възможности за контрацепция, там може и да не се забележи сериозна промяна в раждаемостта. В развиващите се страни обаче има много проблеми, свързани с липсата на доставка на презервативи – от нежелани бременности до заразяване с ХИВ“, допълва Иън Леонг, шеф на инвеститорския отдел на Karex в Малайзия.

Ще изчакаме и ще видим за бейби бума, както и за повечето неща от живота в момента. Прогнози вече се правят и това е съвсем в реда на нещата.

Едно обаче е сигурно – кризата е ескалатор на връзките. И може както да ги заздрави, така и да ги съсипе.