10 идеи за полезна междинна закуска при децата

| от MamaMia |

Междинната закуска е също толкова важна в менюто на децата, колкото и основните хранения.

Тялото се нуждае непрекъснато от енергия и хранейки се редовно и с правилните междинни закуски, децата поддържат постоянни нива на кръвна захар, остават концентрирани, по-спокойни и с по-добра памет.

Междинните закуски (в 10 ч. и между 15 и 17 ч.) подобряват физическото и умственото представяне на децата и предотвратяват приема на големи количества храна наведнъж.

За да не пропускат децата ви това важно хранене и да го чакат с нетърпение, ви предлагаме 10 изпитани идеи за полезна и вкусна следобедна закуска. Менюто е подбрано от специалиста по хранене и диететика д-р Мария Николова:

1. Сандвич с лютеница и сирене + плодов шейк с прясно мляко
2. Червена пиперка с извара + 1 – 2 филийки пълнозърнест хляб + прясно мляко
3. Печена тиква с мед + плодово кисело мляко
4. Сандвич с пастет от нахут + краставица + прясно мляко
5. Сандвич с пастет от риба и зеленчуци + фреш от моркови
6. Палачинка с мед или със сирене + плодово кисело мляко
7. Парче кекс или плодов мъфин + плодов айрян
8. Овесени ядки с мляко и сирене + фреш от ябълки
9. Баница със спанак + плодово кисело мляко
10. Ябълка + 2 – 3 бр. пълнозърнести бисквити + айрян

Знаем, че е трудно в забързаното ежедневие да запомните този списък. Не се притеснявайте – тайната на здравословната междинна закуска е в следната перфектна комбинация: зърнена храна, по възможност с пълнозърнест характер (пълнозърнеста бисквита, филия пълнозърнест хляб, овесени ядки), млечен продукт – прясно мляко, айрян, плодово кисело мляко, и пресен зеленчук или плод според сезона.

Кой вариант ще изберете за закуската на детето си днес?