Непобедимите антиоксиданти за всеки тип хранителен режим

| от MamaMia |

Балансираното хранене е предизвикателство, но не и неизпълнимо. Независимо дали сте се спрели на пост, кето режим, високо протеинов режим, вегетарианство, или каквото чувствате удачно за тялото си, винаги е добра идея да включите антиоксиданти в режима си. 

Те се борят по естествен начин с натрупаните в организма свободни радикали и са лесни за набавяне, защото се срещат в някои разпространени, евтини, достъпни и вкусни хранителни продукти от ежедневието. Не е нужно да ги приемате допълнително като хранителна добавка, дори е препоръчително да си ги осигуряваме по натурален път чрез любимото си меню.

Антиоксидантите поддържат клетките в тялото здрави и подпомагат възстановяването на нашето ДНК. Ето колко достъпни са те: 

Моркови

Морковите имат забележително високо съдържание на бета каротин, който тялото ни превръща във витамин А2. Те са много полезни за очите и природата хитро ни го напомня чрез напречния им разрез, който визуално наподобява ретина. Любопитен факт е, че организмът усвоява морковите най-лесно и напълно, ако са подправени с лимон и растителна мазнина, а не ако просто ги гризкаме сурови. 

Растителни масла

Освен най-познатите ни варианти на пазара, опция са също шафрановото масло и видовете ядкови масла, а ако не ги обичате, можете да заложите на бадеми или авокадо. Всичко изброено съдържа витамин Е, който спира оксидативния стрес в тялото, който уврежда клетките ни.

Какао

Какаото е любимият ни състезател в тази класация, този път заради съдържанието си на витамин C, което е по-високо в сравнение дори с повечето горски плодове. Освен познатия кръвосъсирващ ефект и ползите за балансиране на имунната система, витамин C неутрализира и вредните влияния на свободните радикали. Ако не обичате какао, опитайте да увеличите приема на броколи и портокали в храненето си. И, моля, помогнете ни да разберем защо някой не би обичал какао.

Бразилски орех 

Само един от тях може да осигури на тялото целия нужен за деня прием на селен. Този микроелемент играе важна роля във функциите на имунната система, синтеза на ДНК и метаболизма. Помага за поддържането на баланса на щитовидната жлеза. За тези от нас, които хапваме месо, можем да открием селен и в телешкото месо и рибата, но не така наситен в толкова малки количества храна, както е при магическия бразилски орех. 

Куркума 

Една от най-апетитните ориенталски подправки, която може да блести като финален щрих на постни и месни ястия, та дори и в шоколадови и десертни изделия, ни доставя толкова много от веществото куркумин, че чак едното е кръстено на другото. А ние се чудим кое е било първо – кокошката или яйцето. Куркуиминът има мощно антимутагенно действие и и съдържа висока концентрация на антиоксиданти. Той също така влияе благоприятни срещу възпаления на стомашно-чревния тракт, а може да помогне и при един от съвременните бичове върху здравето – пропускливите черва. Бонус точки: куркумата е подходяща за страхотна маска за лице!

Опитайте да добавите към диетата си някои от тези продукти, в каквато форма на вас ви е най-вкусно, а през това време ние ще издирим още супер бързи и супер ефективни антиоксиданти, които да ви споделим. 

Очаквайте продължение!

Вижте още: 

Суперхраната, която хидратира кожата

 
 


Повече информация Виж всички