Те знаят много по различни теми, бързат да ви го кажат и изобщо не се интересуват дали ги харесвате. Защо? Защото са майки. Но най-вече: защото са инфлуенсърки.
Децата придават добавена стойност на социалния маркетинг – и майките, които са готови да се възползват от статута си на лидер на мнение в мрежите, стават все повече.
Очевидно майчинството легитимира усещането, че имаш право да се изказваш по всяка тема. А загубата на суета, когато се родят децата, действа освобождаващо: няма значение дали си с маска на лицето или имаш бръчки, ако си социално ангажирана не само за себе си, но и за бъдещите поколения.
Отделно от това самият факт, че си майка, превръща хубавите ти видеа и снимки в изключително постижение. Това че имаш време да рекламираш шампоани за коса и на всичкото отгоре – да обръщаш вниманието и към себе си, а не само към децата си, пък е много вероятно да те направи супергерой за стотици хиляди майки, които трудно се справят с ежедневието си.
Пандемията е на тяхна страна
Безпрецедентното заключване на хората по къщите в огромна част от света преобърна фокуса на милиони хора и го насочи към домашните дейности. Независимо дали става дума за готвене, отглеждане на деца, поливане на цветя, подреждане на дрехи или поръчване на стоки онлайн – майките се сдобиха с огромна легитимна ниша от дейности, която да запълват със знание, съвети, коментари, клюки, ирония, смях и драма.
Ето няколко мощни световни примера:
Богатата мама
Моден блогър, YouTube-ър и предприемач с 1,3 милиона последователи в Instagram, Крисел Лим (Chriselle Lim) е в инфлуенсър-бизнеса още от 2010 година. Но от този март, тя се превърна в „Богатата мама“ (Rich Mom) за младата аудитория на TikTok, където има 1.5 млн. последователи. „Не беше планирано да стана „богатата мама“ за тези деца. Беше случайно. Станах известна така в Twitter, сега в TikTok“, казва Лим пред VICE.
„Здравейте… аз съм вашата богата мама“, започва едно нейно видео, в която тя обяснява, че съвсем не е толкова богата, докато показва луксозните си чанти, обувки и аксесоари. За един инфлуенсър от бранша всичко това са просто рекламни предмети от лукса, но за децата, които ги гледат вероятно не е точно така. Добре е някой да им обясни, че преди да стане „Богатата мама“, Лим е работила усилено години наред.
Пътуващата мама
Как Керън Едуардс успява да пътува заедно с децата си е загадка, която тя оставя на своите 104 хиляди последователи в Instagram (@travelmadmum) да решат сами. Страхотни фотографии на деца на фона на пейзажи от най-интересните кътчета на света са запазената марка на Едуардс. Нейната цел е да покаже, че с раждането, приключенията не е задължително да спрат. Летене с деца, пътуване на стоп с бебе и как да използваме отпуската си по майчинство, за да пътуваме са нейните любими теми. Последвайте я, ако не завиждате.
Многодетнатамама
Зад ника @mother_of_five_boys в Instagram се крие Фей Гуудинг – английска блогърка, готова да занимава света със своите пет русокоси момченца и ангелоподобния им баща. Ако търсите отговор на въпроса как се отглеждат пет деца с лекота, докато се печете на плажа, пътувате, шегувате се с баща им и се обичате пред камерата – Фей е вашият идол. Акаунтът е чудесен, стига само да не ви прилошее от сладост.
View this post on InstagramIndoor fun in the rain. You know there was a queue for this all afternoon ?
Забавната мама
Емма Конуей е @brummymummyof2 в Instagram. Нейните видеа са забавни и изпълнени с големи количества джин с тоник, деца и духовит съпруг.
View this post on InstagramAnd the Oscar for Best Male Actor goes too…??? #denirocouldonlydreamofsideglanceslikethat
Образованата мама
Анна Уайтхаус е @mother_pukka в Instagram. Тя сериозно изкарва прехраната си от майчински блогове и благодарение на 262-та си хиляди последователи в Instagram. Отделно тя е автор в Marie Claire, радиоводещ и съветник по редица въпроси – от отпуск по майчинство, до това какво да правим, ако детето е болно. Нейният съпруг Мат Фаргухарсон, или @papa_pukka,също участва в семейния бизнес и води сериозен онлайн дневник на родителството пред цели 51,2 хиляди последователи.