Рекламната брошура – Instagram

| от |


От известно време насам Instagram се превърна в рекламна брошура на супермаркет. Популярните лица взимат „малки” и бързи пари, за да пост-ват в личните си профили разни неща. Абсолютно нерегламентирано всеки що годе известен човек, който има нужните последователи може да вземе определена сума пари, за да рекламира даден продукт. Съответно тези, които имат повече followers са по-облагодетелствани, защото си позволяват да качват цената двойно и тройно.

Проблемът в случая е следният – в Instagram няма рестрикции, няма правила – могат да се рекламират цигари, алкохол, вибратори… Няма тарифа, няма отстъпки, няма забранени неща. Социалните мрежи се превърнаха в по-евтините рекламни блокове. Там всичко е позволено. Николета Лозанова ходи на определени места и ти казва и ти да ходиш там, облича се в роклички, които те подканя да си купиш, пуши цигари, а всъщност е непушач.

Можем ли да им имаме вяра? Определено, не. Вече не можем дори да различим в какво вярват популярните лица и от какво печелят. Винаги даваме пример с чужбина. Там звездите обозначават снимките, в които има тъй нареченото продуктово позициониране. Ако обаче това се въведе в България – няма ли Instagram от социална мрежа да се превърне в поредната рекламна платформа. Нито известните, нито рекламодателите ще имат изгода от това, но не те са важни, а потребителите, които трябва да знаят, че всъщност красивите издокарани момичета с милиони последователи не носят роклички за 20 лева, а в ежедневието си се обличат в Dolce and Gabbana. Ще стане пределно ясно, че те са взели пари за съответния кадър и е много вероятно да не правят това, което всъщност са написали, че правят „всеки ден с най-голямо удоволствие”.

Не казвам да спре рекламата в социалните мрежи, тъй като съм наясно, че там е бъдещето, просто трябва да се прави регламентирано. Или рекламните лица да имат глави на раменете си – да обозначават постовете си и ако може не всяка втора снимка да е реклама на вафла, паста за зъби или ресторант, където „да боднем на бързо”.

Като ти дойде до гуша просто спираш да следваш тези хора, въпреки работата ти и задълженията, които имаш, но те отново се появяват, защото са платили един или пет долара, за да подсилят рекламния си пост.

Instagram е голям и спасение не дебне от никъде.


Повече информация Виж всички