Как да избегнем нелоялните търговски практики около 15 септември

Как да избегнем нелоялните търговски практики около 15 септември
Снимка: iStock

Некомерсиалната платформа "Ние, потребителите" с полезни съвети преди началото на учебната година

Родителите са готови за изпразване на семейния бюджет около началото на новата учебна година, но е добре да знаят, че нелоялните търговци също очакват датата с нетърпение. 

Как да планираме покупките, така че да попадаме на безопасни и качествени стоки и да избегнем търговските клопки? Ето съветите на "Ние, потребителите":

Когато става дума за дрехи и обувки за деца, се фокусирайте върху безопасността на продуктите.

При избора на облекла за деца до 14 години избягвайте еластични връзки в качулките или около врата, както и твърде дълги колани (с дължина над 36 см).

Винаги проверявайте за данни за производителя, тъй като най-често при дрехи и обувки с неясен произход лабораторни изпитвания установяват наличието на вредни за здравето фталати, хром, никел, кадмий, олово и др.

Ако имате възможност, заложете на раница с ортопедичен гръб и регулируеми презрамки, защото е важно за стойката на детето и ще се ползва по-дълго време.

Когато купувате бутилки за вода и кутии за храна, обърнете специално внимание да са без химикала Бисфенол А, което най-често е упоменато с надписи като BPA free и 0% BPA.

Детето

Сравнявайте внимателно цените и бъдете нащрек за изкуствени завишения

Нерядко се наблюдава умишлено оскъпяване на раници, тетрадки и други учебни пособия преди 15 септември, което умело се прикрива зад фалшиви намаления - "отстъпки" от изкуствено завишена базова цена.

"Добре е да съставим бюджет, като планът е да не купуваме всичко наведнъж. На първия етап взимаме задължителното - връхни дрехи и обувки за училище, екип и екипировка за извънкласни занимания, а специфичните покупки оставяме за след началото на учебната година и първата родителска среща, на която всеки учител ще информира за изискванията си", са препоръките на Габриела Руменова - основател на "Ние, потребителите", дадени по радио "Фокус".

Снимка: Радио "Фокус"/"Ние, потребителите"

Агресивният маркетинг прилъгва децата, въпреки закона

Често към децата се прилага агресивен маркетинг най-вече за продукти с любими герои или брандове, които струват двойно повече, без да са по-качествени.

Целта е този натиск да се прехвърли от детето върху родителя.

"Законът забранява рекламата с пряко насърчаване на децата да закупят дадена стока или да убедят своите родители или възрастни близки да направят това.", обяснява Руменова.

Според нея пазаруването за новата учебна година би могло да се превърне в полезен урок по финансова грамотност.

"Може заедно да съставим бюджета, да обясним на детето, че разполагаме с определени средства, да му разкажем откъде идват парите и защо трябва рационално да се разходват.

Заедно с него да сравним една по-евтина и една по-скъпа стока, за да му покажем, че невинаги по-скъпото е по-добрият избор.", предлага тя.

Детето Образование

Внимателно с електронните магазини и техните трикове!

Някои търговци поставят на заглавната страница на електронния магазин най-атрактивните артикули, които обаче вече не са налични.

При отваряне на офертата се стига до други, които са част от серията или сходни, но не и същите.

Понякога се използват послания като "ограничени наличности", "останали са само 2 броя", "промоцията важи само днес", които подтикват към импулсивна покупка.

За да избегнете подобни уловки, сравнявайте цени в различни магазини и четете дребния шрифт с условията.

Избягвайте комплектовани пакети "всичко в едно".

Продават се пакети с тетрадки, моливи, гуми и др. с излишни или нискокачествени артикули. Те обикновено излизат по-скъпо, отколкото ако се купят само нужните неща поотделно.

Детето

Споделяне
Харесва ми
Споделяне

Подобни

Ексклузивно

Последни

  • Детето
  • Как да избегнем нелоялните търговски практики около 15 септември