„Модерно е да бъдеш баща“

„Модерно е да бъдеш баща“
Снимка: iStock

За дванадесета поредна година България ще отбележи Седмицата на бащата.

Официалното откриване на инициативата ще е на 3 ноември от 18,30 ч. в Сердика център.

Инициативата е част от Националната кампания "Да бъдеш баща" на Асоциация Родители.

Тя обединява семейства, училища и общности от цялата страна в подкрепа на активното, грижовно и ангажирано бащинство.

Супертатко

Тази година Седмицата на бащата е под мотото "Модерно е да бъдеш баща", съобщават организаторите.

Стартът ще бъде даден с откриването на фотографска изложба под същия наслов и дискусия "Вечер на бащите".

Автор на изложбата е Вихрен Георгиев, създателят на платформата People of Sofia.

Проектът представя поредица от въздействащи портрети и документални кадри, които улавят ежедневни, истински, топли, интимни и вдъхновяващи моменти между бащи и техните деца.

След откриването на изложбата предстои и събитието "Вечер на бащите" - неформален разговор за съвременното бащинство с участието на писателя Георги Блажев, Явор Зайн - ИТ мениджър и кондиционен треньор, и Михаил Стефанов от Асоциация Родители.

Супертатко

Модератор на дискусията е журналистът Константин Вълков.

В неформален разговор те ще споделят своите лични истории, какво означава да си "модерен татко" и изобщо размисли за ролята на бащата днес.

"Приех да се включа, защото намирам кампанията за важна и защото обожавам да съм баща. Винаги съм искал да бъда такъв, а вече сбъднах мечтата си да настъпвам не само момчешки, но и момичешки играчки на пода. Смятам, че колкото по-пълноценно и осъзнато време прекарваме с децата си, толкова по-добре за всички - за нас, за тях и за обществото. Нека всеки татко е по-интересен за детето си от най-скъпия таблет!", сподели Георги Блажев.

На национално ниво в периода 3-9 декември 2025 г. в продължение на седем дни ще бъдат проведени съпътстващи събития, които ще провокират бащите и децата да прекарат заедно качествено време - да рисуват, да четат приказки, да гледат заедно хубав филм, да се разходят в планината или в парка, да готвят заедно и т.н.

Кампанията е насочена не само към биологичните бащи, но и към всички мъжки фигури, които играят важна роля в отглеждането на децата - дядовци, чичовци, по-големи братя, учители и ментори.

Инициативата "Да бъдеш баща" продължава да се развива, привличайки все повече семейства, институции и обществени фигури в подкрепа на активното и ангажирано бащинство.

Супертатко

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Подобни

Ексклузивно

Последни