Какво търсим, когато се изправим пред разнообразието на рафтовете, отделени за грижа за тялото? Дали водещ при избора ни е ароматът на продукта или усещането, което оставя по кожата? Доколко цената е определящ фактор? Ако ви привличат етикети като „дерматологично тестван“ или „хипоалергичен“ – ще останете разочаровани. Изследване, проведено в Щатите на първите 100 най-продавани продукта, е установило, че в 95% от предлаганите продукти има поне една съставка, която може да причини алергия. Според данни на North American Contact Dermatitis Group (NACDG) 83% от брендираните като хипоалергични продукти съдържат поне една съставка от алергенния списък.
Овлажнителите работят като хидратират кожата и подъдржат епидермалната бариера (най-външния слой на кожата) като по този начин предпазват от раздразнение и поддържат еластичността. И типът лосион, който използвате, има значение… най-вече за портфейла ви. Според авторите на изследването, термините „препоръчван от дерматолозите“ и „хипоалергичен“ са „маркетингови инструменти с минимален или отсъстващ контрол или проверка. Те повишават цената на продукта, но не съществуват доказателства, че повишават ефективността му.“
Сред достъпните овлажнители за тяло, които не съдържат алергени, са кокосовото масло и маслото от ший. Лосионите са най-популярното средство, но за истински суха кожа дерматолозите препоръчват различни видове маз. Лосионите съдържат вода, която се изпарява бързо върху кожата, и не носят особена полза. Въпреки това, хората избягват гъстите консистенции, понеже са мазни и трябва да се чака да попият добре преди да се облечем.
Според доктор Стив Ксу, изследователи дерматолог от Файнбърг Скул оф Медисин, хората, които имат суха и лесно раздразнима кожа, трябва да избират „изчистени“ овлажнители, без добавени аромати и съдържащи малко съставки. Според него няма нужда от отделен овлажнител за лице и тяло.
Всъщност дерматолозите най-често препоръчват да се използва вазелин – той е мазен и гаден, но наистина предпазва кожата.