Чували сте за плажното тяло, нали?
Рекламите редовно ни го предлагат и ни подкокоросват да го постигнем. Може и да сте попадали на статистики колко жени се чувстват ОК от това как изглеждат по бански. Данните варират, но едни 70-76% не се кефят на себе си по бански. Рекламната индустрия е наясно с това и от години ни бомбардира с изображения на изключително красиви жени по бански – от фитнес салоните до лосионите против слънчево изгаряне, всички ни показват как трябва да изглеждаме.
Наскоро обаче постер, окачен в лондонското метро предизвика истинска буря от възмущение и тонове хейт из социалните мрежи. Причината е в плакат с красива, млада жена по бански и надпис „Are you beach body ready?“ (Готово ли е тялото ти за плажа?“)
Хиляди лондончани намериха постера на компанията Протеин уърлд за сексистки и заляха Туитър с възмущение и оплаквания. 40 хил. са подписали петиция в Change с искане рекламата да бъде свалена.
„Компанията директно таргетира хората – стремейки се да ги накара, да се чувстват физически невзрачни пред нереалистичните телесни мерки на бронзирания модел, за да може да продава продукта си.
Може би не на всеки му е приоритет да има „плажно тяло“ (какво е това впрочем?) и да се чувства виновен, че личните му избори се различават от изискванията и натиска на обществото.
„Плажът би трябвало да е за забавление и релаксация, а не за осъждане и сравнение. Нека рекламистите имат предвид, че публиката не спи и ще бъде чута, когато е недоволна“ – се пише в петицията.
От компанията отговориха, че не разбират как може едно красиво момиче да предизвиква възмущение: „Рене, нашият ослепителен модел, попада в стандартите за здравословно тегло. Управляваме най-голямата британска фирма за протеинови продукти в над 50 държави и с повече от 300 хил. клиенти. Повечето от тях са жени.
Как би могло това да е сексистко?
Да си готова за плажа не е нова концепция. Това е мода, следвана от милиони (но очевидно не от всеки, както се вижда). „Нямаме абсолютно никакво намерение да сваляме рекламата, заради едно малцинство, което вдига много шум.“ – Гласи отговорът на компанията.