4 растителни протеина ще направят чудеса с метаболизма ти

| от MamaMia |

Снегът и променливите температури навън не могат да скрият факта, че пролетта наближава със страшна сила. А заедно с нея наближава и обичайните ни предпролетни детокси на организма. Някои се спират на житния режим, други правят пролетните пости, трети си причиняват някоя строга диета, а най-разумните от всички опитват да се хранят разумно и умерено, като проявяват самоконтрол, но без да се тормозят с ограничения. 

Ако си любител на постите, на вегетарианските и/или на веган предложенията, или пък просто си фен на месото, който иска да разнообрази менюто си и да опита нещо ново, можеш да пробваш някои изцяло растителни храни, които са богати източници на протеини и същевременно са чудесни за твоя метаболизъм и желанието ти да изгубиш някое и друго килце от зимата. Диетолози и здравни експерти препръчват четири храни, които ежедневно могат да намерят място на трапезата ти – в салата, закуски, ястия, които преминават през термична обработка. Консумацията им в съчетание с подходяща за теб физическа активност и редовна хидратация може да изстреля метаболизма ти на ново равнище и да помогне за трайната загуба на излишни мазнини от тялото. 

Темпе

Традиционната индонезийска храна се приготвя от ферментирали соеви зърна, може да се използва за заместване на бекон, шницел и други меса, но без да съдържа каквито и да било животински продукти. Темпето съдържа пробиотици, които играят ключова роля за здравето на червата. Чревната флора регулира възпалителните процеси и отделянето на отпадъчни продукти от тялото. Протеинът на базата на соя може да бъде вкусен заместител в много ястия, които обикновено изискват месо. Най-добрият възможен вариант е да си осигуриш органично темпе, което е местно производство, или да се опиташ да го приготвиш сам, тъй като микропластмасата, която срещаме в пакетираните хранителни продукти, намалява стойността на нутриентите ѝ. Прясното темпе може да направи чудеса за здравето на червата.

Едамаме

Ако още не знаеш повече за вкусната източноазиатска бобова култура, тя е същинско съкровище, що се отнася до набавяне на протеин. Порция от 100 грама съдържа едва 120 калории и цели 11 грама протеин. Ниската концентрация на въглехидрати в продукта го прави подходящ за редица различни режими и вкусове – той върви добре както на закуска, така и като съставка в салата, рамен или ястие. Едамаме може да се открие в суров, замразен или охладен вариант, както в консерва, но, разбира се, суровото едамаме е за предпочитане.

Тофу

Тофуто буквално е сърцевината на безброй безмесни ястия, затова включването му в списъка на здравословните веган опции едва ли е изненада за някого. Възможностите за готвене с тази храна са безчет, тъй като тя е неутрална на вкус и лесно подлежи на всякакви форми на овкусяване. Може да се добави в супа, да се приготви със зеленчуци на тиган, в яхния, в мишмаш, в печиво – буквално може да намери мястото си във всяка от любимите ви храни. Ако не си фен на напълно неутралния вкус на необработеното от вас тофу, препоръчваме ти пушената му опция.

Тофуто има по-малко калории от месото, но е не по-малко отличен източник на протеини. Като заместител конкретно на червено месо, то може да доведе до по-добре балансиран прием на наситени мазнини и въглехидрати. Половин чаена чаша тофу съдържа около 10 грама протеин, който може да ви помогне да се чувстваш сит за по-дълги периоди от време. 

Черен боб

Всеки вид фасул е богат на хранителни вещества и калории. Съдържанието на фибри в бобовите зърна те държи сит и доволен дълго след хранене, което може да предотврати преяждането и наддаването на тегло. Конкретно черният боб е особено полезен за развиването на среда от добри бактерии в червата и за детоксикацията на организма, а чрез това косвено и за намаляването на холестерола и регулирането на теглото. 

Бобът е известен със съдържанието си на протеини, но консумацията му заедно с ориз гарантира набавянето на всичките незаменими за организма девет аминокиселини на този макронутриент (от общо 20 аминокиселини 9 са тези, които са наистина витални за тялото ни). Черният боб също така съдържа и разтворими фибри, които поддържат стомаха сит за по-дълго време и така предотвратяват преяждането. 

Чрез комбиниране на определени храни, веган режимите могат да гарантират пълния прием на правилния вид и количество протеин. Въпреки че тези храни могат да ти помогнат за отслабване, само консумацията им няма да доведе до загуба на тегло. Количеството храна, което приемате, съотнесено спрямо количеството, което изгаряш, е това, което определя прореса в борбата с излишното тегло. Изброените тук четири предложения обаче са достатъчно хранителни и едновременно с това диетични, че трудно биха надхвърлили дневния лимит на калориите ти.

Вижте още: 

13 храни, които ни помагат да отслабнем

 
 


Повече информация Виж всички