Ако трепетно започвате да четете този текст с надеждата да откриете как да събирате все повече лайкове, трябва да признаете пред себе си нещо важно. Вие живеете в Instagram. Направили сте си профил, започнали сте да следвате някакви хора и сега споделянето на супер арт снимка с още по-арт филтър е тема номер едно в съзнанието ви.
Истината е, че много други хора са като вас. Изграждаме си малък собствен свят онлайн, който е по-хубав, лъскав и забавен от този в реалността и чакаме да видим одобрението на околните. Живеем в голямото парти, наречено Instagram.
Някои хора се сетиха навреме да яхнат вълната на новите тенденции и вече капитализират присъствието си в Instagram. Сигурно сте виждали или поне чували за двойката, която обикаля целия свят, снима се по бански на тропически острови и изкарва луди пари от това. САМО от това. Друга персона, която е известна не с друго, а с това, че е в Instagram, е и Кендъл Дженър. И това е само началото на списъка.
Независимо дали плановете ви за присъствие в Instagram включват това да станете мега известни, или просто желаете да сте харесвани от обкръжението си, за вас вече има реална статистика, която да слушате и следвате.
Проучването принадлежи на компанията Canva, която е изследвала не само кои филтри носят най-много лайкове, а как тези лайкове се разпределят спрямо района, който населявате и категорията, в която снимката ви попада – пейзаж, храна, мода и други.
Съединените щати
Единодушно най-използваният от потребителите филтър в САЩ е Clarendon. Той е пръв не само там, но и в световен мащаб, тоест е безапелационен лидер.
На второто място ситуацията не е толкова стабилна. Някои щати като Мейн, Охайо, Вашингтон, Тексас, Орегон предпочитат Gingham и така той се нарежда на номер 2. Веднага след него се подрежда Juno, употребяван в щати като Калифорния, Колорадо и Флорида.
Последен сред най-харесваните а класиран Lark, а след него селекцията продължава с Mayfair, Sierra и Valencia.
По света
Е, вече го казахме – Clarendon е лидер навсякъде по света. Как обаче стоят нещата по-надолу в класацията? Зависи къде.
На номер 2 в световен мащаб се нарежда Juno, защото е харесван за използване в цели 38 държави. След него е Valencia с 29 страни, в които ползват филтъра доста често. Gingham пък е любим на 20 държави.
Третото място по използване държи Gingham с гласове от 22 страни. След него в световен мащаб са Valencia и Lark, популярни сред потребителите на Instagram съответно в 18 и 17 страни.
Категориите
Разбира се, снимките на статична храна и на марковите ви маратонки по време на тичане, на са еднакви и не би трябвало да бъдат. Ето защо, Canva е определила предпочитаните филтри в Instagram не само според местоживеене, но и според категорията на заснетия кадър. Тук класацията е базирана на лайкове, а не на използване, както в случая с различните държави по света.
Пейзажи
След като пуснете една страхотна снимка, във величествена планина например, можете да очаквате най-много лайкове, когато използвате филтъра Valencia за обработване на кадъра.
Важна информация – на второ място в тази категория се нареждат снимките, които са БЕЗ филтър (или #nofilter, ако ще си говорим с хаштагове), така че е хубаво да се стараете, когато щракате като обезумели с телефона.
Третото място заема Brooklyn, а списъкът продължава с Amaro, Ludwig, Lark, Earlybird, Rise, Mayfair и Aden.
Мода
В модните фотоси на първо място изгрява нова звезда – това е филтърът Kelvin. На второ място се класира Valencia, а после следват Nashville, Skyline, #nofilter, Slumber, Aden, Ashby, Reyes и Inkwell.
Храна
Тук Skyline се очертава като най-добрият приятел на снимките с храна. Ако той не ви допада, на второ място отново попадат снимките без филтър, които можете да предпочетете, ако сте божество в кухнята. Следват филтрите Helena, Slumber, Aden, Brooklyn, Vesper, Sutro, Willow и Inkwell.
Селфи
Отново изненада – най-харесваните селфита са тези без филтър. Може би за да уловят оригиналността и експресивността на момента. Ако все пак ви се иска да маскирате някои несъвършенства, вторият най-харесван филтър е Slumber. Класацията продължава със Skyline, Dogpatch, Aden, Valencia, Ludwig, Gingham, Hudson и Ashby.
На който и филтър да се спрете, когато публикувате следващата снимка в Instagram, проверете подробно възможностите си. Това че Clarendon е най-използван, не значи да го слагате на всеки един кадър, особено като имаме предвид, че това е първият филтър в приложението и е възможно хората да го употребяват по-скоро от мързел.
Вие не бъдете мързеливи. Отделете време на кадъра си, особено ако сте вложили много труд в това да го заснемете. Разгледайте всички варианти, бъдете креативни. Покажете на приятелите и тези, които ви следват нещо оригинално и стойностно. Това ще ви донесе много повече лайкове, отколкото си представяте.