„Питам хора, които учат в университета, какво прави пиарът, а те ми казват – придружава важни хора на събития. Това ми е любимото определение“, казва Пепи Димитрова, смеейки се.
Като човек с вече над 15 години опит в бранша няма как да не възприема това неразбиране на професията от комичната му страна. Тя много добре знае какво е лицето на пиара – като специалист по имидж и връзки с медиите, разбира добре как работи браншът.
Посвещавайки се на професията тя се отказва от примамливата за мнозина алтернатива – да бъде на малкия екран, и съзнателно избира пиара пред телевизията.
Собственик е на агенция „пр2“, но с усмивка на лице разбива клишето за „хубавичката пиарка“, както самата тя се шегува.
Посреща ни със същата тази широка усмивка в слънчевия си офис в центъра на София, макар че за нея е необичайно да провежда работни срещи там. Тя най-често е при клиентите, за чийто публичен облик се грижи. Веднага минаваме на „ти“ – Пепи е човек, който бързо стопява дистанцията и с лекота скача от тема на тема.
Професионалният й път също напомня за бърз и динамичен слалом – между мечтаната специалност „Журналистика“ в университета и икономическото си образование; между работата в една от националните телевизии и навлизането в забързания корпоративен свят; между успехите в кариерата и семейството с две деца и куче от любимата на египетските фараони порода басенджи.
Пепи планира внимателно стъпките си и казва, че по природа е прагматичен човек. Може би това е причината с лекота да успява да преминава през задачите в натоварения си график и да балансира работа, хобита и семейство.
В програмата й запазено място намира страстта й към планинарството, както и тази към нетипичен за дамите спорт – бокса.
Някои от вас най-вероятно си я спомнят и от риалити предаването „Дом за всеки“, в което тя умело влезе в образа на брокер, готов на всичко новодомците да изберат именно предложения от нея апартамент.
Предаването е поредното предизвикателство, с което Пепи се захваща с ентусиазъм и приключва с доста победи в актива си – в редица от епизодите надделява категорично над своя конкурент.
Случайността в живота й изиграва една-единствена, макар и изключително важна роля – отклонява я от пътя на журналистиката.
Телевизионната журналистика е детската й мечта.„Аз съм много целеустремена – поставям си цел и просто вървя към нея“, казва Пепи. Съдбата обаче има друг план.
Когато не я приемат в Софийския университет – „мен, отличничката от първия чин“ – всички са изумени. Вместо да бездейства в продължение на една година, докато чака следващото кандидатстване, Пепи записва да учи „Икономика на медиите“ в УНСС, специалност, която до огромна степен е посветена отново на журналистиката.
Мечтата й обаче не спи – в трети курс тя вече работи в Нова ТВ, „където ми се случиха много яки неща“, смее се тя. Това е през 2002 г., когато Пепи е репортер в сутрешния блок по времето, по което този тип програма тепърва се оформя. Милен Цветков, тогава водещ на предаването, веднага надушва с какъв хъс работи тя – майка е на едва 8-месечно бебе, но винаги е добре подготвена, дори и за жива връзка в невъзможни часове като 5:30 сутринта.
На третата година от работата си в телевизията обаче тя започва да се замисля дали този живот има смисъл.
„Колегите ми, с които учехме икономика, работеха в корпоративния свят, някои вече имаха собствен бизнес, други бяха в големи компании. Журналистиката започна да ми се струва хамалогия без достатъчна ефективност – икономическото образование си каза думата“, казва Димитрова.
„Видях какво става с детските мечти, хубаво е, но понякога не е достатъчно“.
Насочва се към пиара след хрумване на съпруга й – голяма брокерска фирма си търси пиар специалист и той я насърчава да пробва. Пепи има притеснения, че не е достатъчно запозната с професията, но мъжът й ги пресича на момента: „Бързо ще се научиш!“. Дългогодишният й опит в сферата показва, че е бил прав.
„Телевизията е обсебваща, тя е като болест. Дори и когато се прибереш, продължаваш да живееш в този свят, следиш новините, ровиш. Тази работа дава много, но и взима много“, казва за решението си Пепи. Забелязва и как колегите й в бизнес средите имат възможност да структурират живота си така, че да им остане време и за семейството.
Все пак се оказва, че любовта към телевизията не увяхва така лесно и години по-късно Димитрова се завръща на малкия екран, този път в „Дом за всеки“.
Риалити предаването е поредното предизвикателство. За българина неговият имот и неговият дом са свещени и той не допуска с лекота хора до там, посочва Пепи.
Затова е трудно да се намерят участници, готови да покажат имотите си. И тук тя влиза с лекота в нова роля – тази на амбициозен брокер, който преследва до последно всяка перспектива за сделка.
Снимките са изтощителни и заемат уикендите й. От понеделник до петък Пепи е посветена на работата си като пиар, а в събота и неделя е на снимки, които понякога се проточват до късно вечерта. Студът от минус 27 градуса по време на един от снимачните дни също не се оказва пречка пред екипа и двамата брокери.
Пепи подчертава, че борбата на малкия екран между нея и конкурента й – брокера Георги Пейчев, е била съвсем реална. В живота двамата са приятели, но противоборството по време на снимките на предаването дори ги скарва за кратко.
„Просто не мога да губя“, казва Димитрова с доза огорчение.
Жаждата за успехи движи Пепи и в основното й поприще – пиара.
С колегите й са най-вече консултанти по имидж и бизнес развитие. Клиентите им съгласуват с тях посоката на развитие, за да може пиарите да изградят публичния им образ спрямо нея. „Понякога сме и психотерапевти„, споделя Пепи, защото от 15 години работи с едни и същи клиенти и ги приема като свои партньори, с които заедно вървят напред.
В цялата въртележка от задачи тя все пак намира време за себе си и хобитата си.
„Планирам го в графика си“, казва тя. Ходенето в планината е важно за нея, за да поддържа баланса си в живота и затова го предвижда внимателно точно така, както подрежда срещите и събитията си за седмицата.
Разходките до Витоша след работа за нея са като детска игра и затова през последните години вече си поставя далеч по-високи – в буквален и преносен смисъл – цели. Едно изкачване на Елбрус, който тя вече е покорила, не може да бъде направено просто така, без старателна подготовка.
Изкачването на все по-високи върхове за Пепи се превръща в още една цел, която да преследва и постига.
В града тя също има своите начини да разпуска. От осем години тренира бокс, а фитнесът също заема важно място в ежедневието й. Признава, че няма „малки женски ритуали“, а ходенето на фризьор и маникюр счита за поредното задължение на работещата жена.
Дамската й чанта също не изглежда като „типичната дамска чанта“ – вместо тонове козметика, в нея задължително намира място някоя вещ на сина й, в деня на разговора ни това се оказва зелена шапка с очички. Никога не забравя и каишката на кучето си – черно-бял представител на рядката порода басенджи.
Заради грижата за околната среда в себе си винаги носи и торба за пазаруване и бутилка за многократна употреба.
Въпреки че следва максимата, че „лицата и църквите не бива да са нови“, експертната грижа за кожата й е от първостепенно значение.
„Високата планина е безпощадна към кожата. Колкото по-нависоко се изкачвах, толкова по-категорично разбирах, че не мога да подхождам с лекота към грижата за лицето си“, признава Пепи.
Като човек, за когото личните препоръки имат голяма тежест, защото спестяват време за проучване, всяко успешно попадение е пълно щастие. Когато среща Lierac Cica-Filler, му дава шанс и за нейно най-голямо щастие любовта им е взаимна.
„Имам лош опит с много скъпи продукти, затова не робувам на марки, нито на цена. Ако един крем ми създава усещане за комфорт, ако го почувствам мой, оставаме за дълго заедно“, категорична е Пепи.
И тихо подшушва, че между бокса и катеренето не намира време за четене на форуми за красота. Това означава, че кремът на Lierac Cica-Filler ще бъде в спортния й сак много дълго.
Разговорът за красота и грижа ни отвежда и до голямото й верую – всички емоции, които се изписват на лицето, носят красота и не трябва да бъдат потискани. Дори и в корпоративния свят.
Снимки: Мира Дерменджиева /Грим: Десислава Далукова
Материалът е реализиран със съдействието на Lierac.