„Ох, ужасно ме тресе!“ – простенва изстрадала млада жена, повалена от грипа. „Искам някой да ме сгрее“ – казва тя, а майка й й подава чаша топъл чай. Това обаче не е достатъчно. „Нямам сили. Искам някой да ме носи“ – продължава момичето. „Мила, няма такъв мъж“ – възразява майката, но предлага друго решение – „Разчитай на Инфлуцид“.
Благодарение на новата грипна вълна слоганът „Мила, няма такъв мъж. Разчитай на Инфлуцид.“ на макар и старата реклама на противогрипното средство, бързо обиколи социалните мрежи.
Неостаряващата нужда от истински мъже, които все по-трудно се намират, ще да е добила заплашителни размери, за да се намесва и в борбата със симптомите на настинка и грип.
Очевидно мъдростта за това кои са мъжете и какви са техните възможности за носене, стопляне и справяне с проблеми се предава от майка на дъщеря – “Няма такъв мъж” е реплика от позицията на опита на по-възрастния.
Защо рекламата лъже?
Истината е, че Инфлуцид наистина помага срещу настинка и грип. Но не както ни убеждават в рекламата.
Инфлуцид няма да замести мъжа, който жадувате да ви стопли и да ви носи на ръце.
Но наистина ли мъжете са такива мухльовци или вината, че стигнахме дотам да търсим истински представители на силния пол под дърво и камък в света, доминиран от хипстърията и винтиджа, имаме и ние, жените?
Сещам се за един възрастен италианец, от онези, които носят джентълменството в ДНК-то си. Той не може да си представи да не направи път на жена, да не й отвори вратата, да не плати сметката. За него това е въпрос на чест.
Жените често му казват: „Ти си истински джентълмен, от онези, които вече ги няма“. Усмихнатият му отговор е: „Най-вероятно. Но вие така поискахте“.
В стремежа си да бъдем равнопоставени, жените сякаш се превърнахме в отчаяни воини, които искат да докажат, че могат всичко, даже по-добре и от мъжете. В работата, вкъщи, навсякъде.
Научихме мъжете, че можем и без тях, а те само това и чакаха. Отстъпиха крачка назад, върнаха се при мачовете, запиванията с приятели и безкрайното седене пред телевизора и телефона.
После жените решиха, че им идва в повече да бъдат всичко и да работят по 24 часа. Но май беше вече късно да изгоним мъжете от дивана, на който така удобно се бяха настанили.
Затова допринасят и реклами като гореописания клип на Инфлуцид. В предишна реклама на иначе прекрасното хомеопатично лекарство мъжът е описан като пълен глупак, който не може да излекува настинката си, защото не слуша жена си и не пие Инфлуцид.
От векове сблъсъкът на двата свята, този на мъжа и този на жената, може да се превърне в източник на сътресения. Може би ключът е именно в това: жените да приемат, че целта не е да са като мъжете или по-добри от тях. А да бъдат просто жени – не същите, но с нищо по-лоши от мъжете. Иначе скоро ще ни остане само Инфлуцид, а истинският мъж, който и ще те стопли, и ще те носи, със сигурност е за предпочитане.