Един конкурент по-малко – Michael Kors купи Versace

| от MamaMia |


Американският моден гигант Michael Kors вече има един силен конкурент по-малко, след като придоби италианския бранд Gianni Versace. Сделката е на стойност 1,83 млрд. евро, а след сключването й компанията се преименува на Capri Holding Limited.

Намеренията за придобиването на Versace за сума от около 2 млрд. евро бяха обявени още през септември 2018-а.

Информацията за сделката идва по-малко от две години, след като Michael Kors купи луксозната марка обувки Jimmy Choo, нашумяла особено много покрай сериала “Сексът и градът“. Тогава сделката бе подписана за сумата от 900 млн. долара.

От Capri се надяват приходите им да нараснат до 8 млрд. долара в дългосрочен план и да постигнат геополитическо разширяване на бизнеса.

Освен това ходът е поредната стъпка на американския дизайнер към завладяването на пазара за дизайнерски стоки от високия клас и превръщането му в луксозен моден конгломерат. Председателят на компанията – Джон Айдъл, каза пред Vogue, че Versace е сред водещите дизайнерски имена в световен мащаб и е синоним на италианския стил и блясък.

Под новата си “шапка“ Versace ще увеличи предлагането си само на аксесоари от 35 на 60 на сто, за да си осигури по-високи приходи. Броят на магазините с марка Versace също ще нарасне, както и онлайн предлагането на техните продукти.

Според Айдъл с придобиването на италианския бранд Michael Kors става един от “водещите глобални конгломерати за луксозни стоки“.

Джани Версаче основава модната си къща през 1978-а, но бизнесът изпада в криза след убийството му през 1997-а. След това неговата сестра Донатела Весаче застава начело на бранда като негов творчески директор.

Подобно на нея Майкъл Корс, който през 2002-а основава едноименната си компания, и до ден-днешен заема позицията на творчески директор. Джон Айдъл подчерта, че няма търпение да работи с Донатела Версаче и нейния “невероятно талантлив екип“.