Правилна стойка – красиво лице

| от Антоанета Илиева* |


Сред предизвикателствата, с които се борим в ежедневието си, са напрежението и болката във врата и раменете. Дългите часове, в които стоим приведени към компютъра или телефона, или пък неудобната позиция, в която държим бебето, водят до промени в позата на цялото ни тяло и до блокажи в раменния пояс.

Напрежението в раменете и врата има пряко влияние върху останалата част от тялото ни, включително лицето. Така че, когато работим върху тези части, ние косвено помагаме и на лицето си да изглежда по-свежо и тонизирано чрез активиране на кръвотока към него. Масажите и упражненията са прекрасни както за външния ни вид, така и за вътрешното ни усещане. Невинаги имаме възможност да посетим специалист, който да се погрижи за блокажи в тялото, но пък винаги носим ръцете си, които са най-доброто средство, с което да си помогнем.

В тази статия ще ви споделя няколко бързи техники, с които да се погрижите за правилната си стойка и за свежестта на лицето и духа.

Изпълнявайте тази кратка програма всеки път, щом усетите, че сте стояли твърде дълго приведени. Тя ще ви помогне да възстановите изкривяването и да активирате лимфната система и циркулацията на кръв. Опитайте да я превърнете в рутина и ще забележите облекчение при болки в раменете.

Раздвижване на раменете и врата

Седнете на ръба на стол с изправен гръб и стъпала, разположени върху пода. Представете си златна нишка, която преминава през гръбнака и излиза през главата ви, дърпайки ви нагоре към небето. Задръжте в тази позиция и се свържете с дъха си.

Дишането ще активира лимфната система. Бавно започнете да движите раменете с кръгово движение – нагоре-назад-надолу-напред, докато тялото ви се отпусне напълно. Това е прекрасен начин да увеличите подвижността на раменете и да активирате чи енергията да се движи свободно през тези зони на тялото. Освен това ще усилите кръвообращението към лицето, захранвайки кожата с ценни вещества.

След минута, сменете посоката на движение.

Отпуснете раменете и поставете върху тях длани. Повдигнете лакти и започнете да ги движите в кръг – първо назад и после напред. Раздвижете колкото е необходимо, като се стремите продължителността да е около минута за всяка посока.

Дълбокотъканен масаж на врата

Наклонете главата си на една страна и усетете месестата зона, която свързва врата и рамото ви. С помощта на показалеца и средния пръст на противоположната ръка масажирайте тази област с кръгово движение. Натиснете по дълбоко, за да отпуснете спазми. Бъдете интуитивни и усетете как е най-добре за вас да масажирате. Не забравяйте да дишате бавно и с всеки дъх да издишвате болката и напрежението. След около минута повторете този масаж и на другата страна.

Поглаждащ масаж с фаланги

Продължете да масажирате, но този път използвайте фалангите на пръстите си. Свийте дланта в юмрук и преминете от ухото до рамото. Движете се бавно. Ако ръката трудно се движи по кожата, сложете масло или крем, който да позволи плавното преминаване. Изпълнявайте в рамките на минута, след което преминете към другата страна.

Отваряне на гърдите

Последното упражнение ще помогне да отворите гърди и да активирате плешките. Протегнете ръце надолу по диагонал и с леки пулсации ги изтласкайте назад, така че да усетите как плешките се събират. От същата позиция завъртете глава наляво и надясно. Направете 10 повторения и отпуснете ръцете и раменете. Преплетете пръсти и ги изтеглете напред, така че да издърпат гръбнака и главата. Ще усетите как гръбнака се извива, а главата минава между ръцете. Задръжте за 5 секунди и повторете същото назад.

Преплетете пръсти зад гърба и издърпайте гръбнак и глава назад, доколкото ви е комфортно. По този начин ще разтегнете гръбнака и ще противодействате на наведената позиция, в която стоим през по-голямата част от ежедневието.

Завършете тази кратка сесия с кръгове в зоната на врата. Наклонете брадичка към гърди и започнете да движите главата от едното към другото рамо. Направете 5 повторения и, ако се чувствате добре, направете още 5 пълни кръгчета в едната и в другата посока.

Готови сте да продължите към работата си, а щом усетите напрежение в гърба, непременно повторете техниките.

*Антоанета Илиева е инструктор по Face Yoga, изучавала и практикуваща метода на световно признатия експерт в тази област – Даниел Колинс, както и метода на руската школа на Женя Баглик. Завършила е обучение за масаж на лице при Цветелин Мишовски – физиотерапевт на Националния ансамбъл по художествена гимнастика. Майка е на 2 деца и човек, който е избрал да вижда и следва доброто в живота и да се доверява на естествените процеси в него.

По думите ѝ, Face Yoga ѝ помага да се грижи пълноценно за лицето си в натовареното ежедневие, а резултатите я вдъхновяват да помага и на други жени да се чувстват и изглеждат прекрасно с помощта на този метод.

Можете да откриете Антоанета и в социалните медии – Facebook и Instagram.

Вижте още:

Пилатес е съвършената тренировка, но защо?