Как да се оттървем от целулита, но завинаги

| от |

Знаете ли защо мъжете нямат целулит? Защото е грозно… Така гласеше една не съвсем достоверна и леко ядосваща стара шега. Впрочем, тя не е съвсем вярна. Целулитът може да сполети и мъжете, просто се случва далеч по-рядко.

В това отношение жените сме изтеглили късата клечка. Цели 85% от нас могат да се „похвалят“ с целулит след 21-годишна възраст. Липсата му е по-скоро изключение, отколкото правило. И често употребяваният по негов адрес израз „портокалова кожа“ звучи твърде учтиво за неудобството от ситуацията. Да, целулитът не е болка за умиране и появата му не значи, че вече не сме красиви и не трява да обичаме тялото си. Но ще помогне и на общия ни тонус и на самооценката ни да умеем да го държим под контрол.

Целулитът се образува, когато мастната тъкан под кожата навлезе в съединителната тъкан. На повърхността това се изразява във видимите нелицеприятни трапчинки и неравности, които най-често се появяват в областта на бедрата.

Фактори, които влияят на образуването му, са възрастта, генетичната предразположеност, съотношението между естрогена и останалите хормони в организма, някои възпаления на тъканите, повишаването на мастната тъкан, резките скокове в теглото, нарушеното кръвообращение, лошият лимфен дренаж.

В зависимост колко тежко е положението, целулитът има три степени.

При първата, вдлъбнатините по кожата са повърхностни, не твърде забележими и малко на брой – именно тях наричаме „портокалова кожа“, наблюдват се най-вече при стискане на кожата с ръка. Втората се характеризира с видими неравности, особено при стягане на мускулите, структурата на тъканите е нарушена далеч по-дълбоко. При третия стадий целулитът вече е под формата на малки мастни образувания с форма на възли, които си личат непрекъснато. Лесно се образуват и синини, чието заздравяване е е трудно и продължително. След тази фаза справянето с целулита вече е особено трудно, но не и невъзможно.

Има начини за справяне с него, но за целта се изисква дълбока и трайна промяна в цялостния ни начин на живот. Няколко масажа и използване дори и на най-качествената козметика няма да решат проблема магически.

Но масажът действително е добро начало.

Той е средство, което обещава резултати. Може да се извършва у дома или с помощта на професионален масажист. Масажът може да намали целулита чрез подобряване на лимфния дренаж. Освен това може да помогне за стягане на кожната тъкан, и съответно на целулитните трапчинки. Масажните кремове предлагат същите предимства, но ключовият компонент е самият процес на масажиране. Не можете да нанесете крем и да очаквате целулитът да изчезне сам. Освен това, знайте, че само един масаж няма да помогне, когато става въпрос за целулит. Трябва да повтаряте процеса последователно, за да постигнете и поддържате желаните резултати. След постигане на видим резултат процедурите може да се разредят, но все пак трябва да продължават периодично.

Пийте повече вода!

Сигурно ви е омръзнало да го чувате по какви ли не поводи, но си има редици причини това да се повтаря непрекъснато. Питейната вода евтина опция, която може да помогне при целулита. Тя ни поддържа хидратирани и помага за подобряване на циркулацията на кръвта и лимфния поток.

Чували ли сте за биоактивни колагенови пептиди?

Вече сме станали скептични към бранд обещанията за бърза промяна на вида ни чрез някоя поредна магическа съставка. Проучване от 2015 г. обаче доказва, че е налице подобрение срещу целулита при жени, които приемат биоактивни колагенови пептиди. Участниците приемат ежедневно добавката в продължение на 6 месеца. Като цяло се забелязва намаляване на целулита по бедрата им. Подобрение се наблюдава и при жени с умерено, и при такива с наднормено тегло, но при тези с умерено тегло се наблюдава най-голямо подобрение.

Понякога е нужно и леко редуциране на теглото.

Загубата на излишни телесни мазнини може естествено да намали появата на целулит. Но имайте предвид, че всеки с всяко тегло може да има целулит. Не се ограничава само до тези, които имат наднормено тегло или затлъстяване. Ако искате да отслабнете или да тонизирате мускулите си, може да откриете, че балансираната диета и редовните упражнения могат да помогнат за намаляване на целулита по бедрата.

Стигаме и до физическата активност.

Определени упражнения за крака и глутеус могат да помогнат особено много за стягане на кожата около областта на бедрата. Тогава ще видите и намаляване на целулита. По-силните мускули и по-стегнатата кожа свеждат външното му проявлеие до минимум. Сред най-полезните упражнения срещу целулит са:

  • кляканията
  • клековете с отскок
  • степ аеробика
  • ритници назад и встрани

Желателно е да се тренира поне 2-3 пъти седмично, за най-малко 30 минути. Истинси убиец на целулита би била комбинацията на тези типове упражнения с каране на велосипед, бягане, плуване, танци, ходене или спортно ходене, катерене – което и от тези да ни се струва най-разтоварващо и забавно.
Независимо на какъв вариант за тренировки се спрете, не се отказвайте бързо, ако не видите резултати веднага. Целулитът може да се премахне за постоянно, но за тази цел и всички усилия за поддържането на желаното състояние също трябва да се случват постоянно. Иначе се връщаме на изходна позиция.

Вижте още:

Имам стрии и корем, но харесвам тялото си