Учениците в Училище „Дени Дидрò“ са окуражавани да търсят, да мислят и да играят.
За разлика от повечето ученици, които с нетърпение очакват ваканцията, децата от Училище „Дени Дидрò“ са нетърпеливи да дойде нейният край и отново да се завърнат по класните си стаи в модерната му и уютна сграда.
Това разказва Христина Дандарова, майка на третокласничка в съвременното учебно заведение сред природата. Тя още си спомня едни от първите думи, с които дъщеря ѝ ентусиазирано се е завърнала едва първата седмица от постъпването си в Училище „Дени Дидрò“: „Мамо, тук ме чуват!“. Дори в този начален период родителите вече са забелязвали промяна в поведението на дъщеря си и са се радвали да я виждат все по-щастлива.
Училище „Дени Дидрò“ излиза от рамката на обичайното училище, което залага на оценки, състезателност, едностранно предаване на информация и пасивно възприемане на уроци. Тук образованието се базира върху ценности – като честност, уважение, грижа, сътрудничество и отговорност. Изградените върху такива принципи житейски умения надхвърлят рамките на обикновените познания по конкретна учебна дисциплина.
Именно този фактор е сред най-важните за Христина и я кара особено много да харесва училището на дъщеря си. Научила е за него от друга майка в детската градина на момиченцето по времето, когато в семейството все още обмисляли какъв избор да направят за образованието му.
Само след преглед на сайта на Училище „Дени Дидрò” семейството се убеждава, че трябва да научат повече за мястото, а първата среща с училищното ръководство става причина за финалния им избор.
Предварителните събеседвания са част от политиката на училището при приема на учениците за всеки един клас. В случая родителите откриват общи възгледи с екипа на учебното заведение, а точно това е приоритетното за тях.
Възгледите във философията на Училище „Дени Дидрò“ се опират на идеята, че детето идва на света с вродено любопитство към заобикалящата среда, с порив към откривателство, със собствена индивидуалност. Менторската роля на учителя се изразява в подпомагане, подкрепа и насочване, в създаване на хармонична, стимулираща и творческа атмосфера, където да се комбинират рационална мисъл, научни и креативни подходи.
Вижте още:
Децата „прекарват основната част от живота си в училище и е важно те да се чувстват добре“, акцентира Христина. Тя е спокойна и удовлетворена, че дъщеря ѝ посещава място, където преследването на постижения не се приоритизира за сметка на емоционалното състояние на децата. В интервюто си, което може да гледате по-горе, разказва още и за спецификите на задълбочения и интерактивен подход, който учителите прилагат при допускане на грешки и анализиране на резултати от тестове по различните предмети.
В нейното семейство учебният процес продължава и у дома. Детето се прибира с желание да търси допълнителна информация и да проучва самостоятелно в резултат на учебните методи, които целят да не се дават отговори наготово, а да се насърчават присъщите на учените стремежи към проактивно изследване. Това е основен принцип в прилагания подход на обучение.
Образованието, продължаващо отвъд стените на класната стая, е практика и за подхода на Училище „Дени Дидрò“. Учителите са окуражавани да проявяват инициатива и да могат да разширяват ученето извън училище с вълнуващи посещения на паркове, галерии, музеи, фермерски стопанства и други места, които оставят у децата трайни впечатления и преживявания.