Момчетата обичат коли(чки)

| от Цветелина Вътева |


Мъжът и автомобилът са две парчета от едно цяло още от 1885 г., когато Карл Бенц конструира в Манхайм своята първа триколка. От тази година до днес автомобилите претърпяват чудовищни промени, но никога не напускат сърцето на големите мъже. И на малките момчета.

Интересът към играчките-автомобили е генетично закодиран при мъжете: така, както е изначално обусловена любовта на момиченцата към куклите.

Дали става дума за несъзнателно подражание на бащата или за увличане в движението, не можем да сме сигурни, но можем да сме убедени в едно: ако искате да зарадвате малко момче, не му подарявайте шоколадово яйце или плюшен слон. Спрете се на количка.

В света на детските автомобилчета има един бранд, който стои с утвърдена позиция: американските колички на Mattel Hot Wheels. Марката започва своя живот още през 1968г. и прави бум в пазара на детски играчки. Редица автомобилни марки дават на Hot Wheels лиценз да изработват умалени модели на реални автомобили.

И въпреки че Hot Wheels стартират като продукти за деца и тийнейджъри, малките колички бързо стават популярни сред пораснали колекционери, за които се изработват лимитирани модели, които заемат заслужено своите видни места в домовете на мъжете.

Преди повече от десет години марката отпразнува направата на четиримилиардната си кола, като изработва диамантен модел на скромната цена от 140 000 американски долара.

Hot Wheels треската започва през 60-те, но продължава с пълна сила и до днес.

Абсолютен култ създава серията Hot Wheel Classics, която предлага „мъсъл кар“, хот род и други иконични коли, повечето от които познати от първите десет години от съществуването на бранда. Тя дава на хлапетата и на колекционерите и някои епични модели като 1965 Chevy Malibu и 1972 Ford Ranchero.

Hot Wheels се превръщат в нещо повече от марка за колички: играчките-автoмобили са главни действащи лица в редица видео игри, а марката спонсорира автомобилни състезания и си партнира с Формула 1.

Разбира се, тази фактология не вълнува децата, чиято радост и игра си остава фокусът на Hot Wheels. Те се ентусиазират от това да събират колички, да се състезават с тях, да научават нова информация за реалните прототипи на играчките си.

Не можем да пренебрегнем и психологическите ползи за децата от играта с колички. Освен че често се впускат в надпревари с тях, което развива мотивацията и състезателните им умения, момченцата, които често играят с колички, усъвършенстват координацията и фината моторика, които ще са им необходими, когато някой ден се качат на истинска кола.

Не са рядкост и момиченцата, които обичат коли. И все пак, вероятността малка госпожица да се зарадва повече на красива кукла Барби, отколкото на умален модел на Ферари, е голяма.

Дори във времена, в които заличаването на психологическите разлики между половете е ценност и цел в много общества, в детската игра тези разлики стават кристално ясни. А играчките са онези съществено важни предмети, които ще преведат децата през трудностите на тяхното израстване и ще осветлят пътя им там, където реалността хвърля сянка.

Hot Wheels отдавна са задминали нивото на обикновената играчка за деца: освен за игра, те са подходящи и за колекциониране: едно действие, което приучва децата към търпение и възпитаване на желанията.

Ако синът ви навършва 18, не е добре да му подарите БМВ с 200 конски сили. Но ако е на 8 и се чудите какво ще го зарадва най-много за следващия му рожден ден, не се чудете много. Отговорът се побира в шепата ви и има четири колела.