Защо няма да пазарувам на Черния петък?

| от Мария Панайотова |

Усещането е все едно идва краят на света. Отвсякъде ни бомбардират, че днес е черният петък, дългоочакваният момент за моловете, готови да ни оберат до шушка, докато ние блажено си мислим, че сме взели на далавера електрическо одеяло, две-три рокли и една чанта. И нещо за децата, на много намалена цена. Затова сме отишли с тях от ранна сутрин в мола, все едно ще се редим на опашка за банани през комунизма.

Задръствания, бутане, ровене и търчане – но все пак сме участвали. Дори в аптеката има черен петък, сега пенсионерите могат да се запасят с лекарства за високо кръвно, сиропи, ехинацея и каквото им хрумне – на промоция.

Вероятно вкъщи ще открием, че под етикета стои истинската цена, а реалното намаление е 15%, не 75%, но ден година храни. Тук не сме в САЩ.

В един от десетките телевизионни репортажи с кадри от бутащи се хора в борба на живот и смърт за поредната покупка или дори за правото просто да влязат в мола – една българка, живееща в Америка обясни, че е дошла за яке, обувки, чанта и не знам какво още. Явно жената през миналата година не е влизала в магазин и е чакала звездния миг на черния петък да дойде.

Не по-малко важен е и киберпонеделника, който идва след черния петък с търговията онлайн. Неслучайно днес е най-черният ден за куриерите, които има да разнасят до малките часове на нощта.

Миналата година на черния петък една позната си беше купила фурна онлайн, която се наложи да бъде поправяна три-четири пъти и накрая изхвърлена. 

Не ме разбирайте погрешно, намаленията са нещо страхотно и всички обичаме да пазаруваме, особено жените и майките. Но в Милано миналата година през януари можеше да си купиш чифт маркови ботуши за 1 евро, стига да си купил още два, а периодът на промоцията бе един месец. Сигурно пак има блъсканица, но едва ли е на живот и смърт. Нека има намаления, но да са истински и да продължават по-дълго.

Противна е и всеобщата истерия, която ни залива отвсякъде и сякаш отвътре ни подтиква да идем до мола, пък може и ние да намерим нещо изгодно.

В плен на шомипнг манията хората стигат до умомрачителни неща – както пише Вучето в Webcafe един клиент се изакал в пробната и си избърсал задника с маркова риза, която била намалена.

Хайде да не се докарваме дотам, съгласни ли сте?

 
 


Повече информация Виж всички