Как да се справим с постоянното чувство на глад

| от Лилия Огнянова |

Общото между всички жени в света е постоянният тормоз, че нещо с тялото ти не е точно такова, каквото ти се иска. И се започват едни безкрайни и разнообразни методи как точно да изваем мечтаната фигура, ако е възможно без прекалено много усилия.

Най-досадни са онези 4-5 килограма, без които бихме се чувствали разкошно, но изглежда абсолютно невъзможно да ги стопим.

Е, основният причинител на излишните мазнинки под форма на паласки, гушки и нови телесни гънки е храната и по-точно – силният апетит. Онези периоди, когато всичко ни се яде и измисляме какви ли не оправдания, за да си хапваме често и стабилно, точно като бебетата.

Само че за разлика от тях, не приемаме кърма, адаптирано мляко или най-много някое пюренце, а се тъпчем с вафли, баници, сладко, солено, мазно и от време на време някоя салата или банан за успокоение на съвестта, че приемаме и здравословна храна.

Как да се справим с апетита, който често е по-упорит и от младо магаре? Нека ви дадем няколко съвета:

Пийте повече вода. Ужасно изтъркано звучи, но помага. Знаете ли, че сигналите за жажда често се бъркат с чувство на глад? Организмът има нужда от поне 2, в най-добрия случай 3 литра вода на ден, но не изпити наведнъж или на два пъти, а равномерно разпределени. Винаги дръжте до себе си бутилка вода, като можете да си свалите и някое от безбройните приложения, разработени специално да ви напомнят да се хидратирате

Friends enjoying barbecue on urban rooftop

Пийте повече чай. Това е подобно на по-горната точка, но с малко разнообразие. Чаша топла вода половин час преди хранене върши чудеса в борбата с апетита. Но понеже е много скучно да пиеш гола топла вода, то разнообразете с пакетче мента или горски плодове и лъжичка мед.

„Научете“ организма си кога да очаква храна. Създайте си ритъм на хранене и не го нарушавайте. Така няма да огладнявате неконтролируемо всеки път по различно време, а и ще помогнете на метаболизма си да действа по-добре.

Не бъдете доброто прасе. Тоест – не дояждайте всяка оставена от децата чиния, защото е „грехота да се изхвърля храна“. Опитвайте се просто да преценявате правилно порциите си. По-добре да сложите по-малко, отколкото да прекалите и когато вече сте се нахранили, да се напъвате да изядете всичко в чинията, защото иначе „ще стане зян“.

Кажете твърдо „НЕ!“ на шоколадa и захарта като цяло. Те са ужасно изкушаващи, но проблемът е, че почне ли се веднъж с тях, трудно се спира. С бонбоните особено положението е „без едно мога, само с едно не“, затова просто забравете, че съществуват. Минете на мед, ябълки, ягоди или каквито там плодове обичате.

getthumbnail

Суровите ядки вършат чудеса в засищането на глада, а и са много полезни. Идеята е да не се прекалява с тях. 50 г бадеми са би напълно достатъчни.

Спрете да ядете от скука. Дълбоко в себе си знаете, че го правите, дори и да отричате. Ако толкова ви се иска да дъвчете нещо, дръжте пакет дъвки (най-добре ментови) в себе си.

Движете се повече. Не, не става дума за фитнес, тичане в парка или аеробика, въпреки че те са супер. Можете просто да спрете да ползвате асансьори, а да качвате стълби и да ходите колкото се може повече пеша. Хем ще прекарвате повече време на въздух, хем ще станете пъргави като козички.

Здравето и доброто настроение са единствено във вашите ръце, така че не ги изпускайте 😉

 
 


Повече информация Виж всички